مشاهده عناوین مقاله

فواید و تاثیر شکم بند لاغری در کاهش وزن

شکم بندها لاغری که به عنوان کمربند لاغری نیز شناخته می‌شوند، به منظور کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از این ساپورت‌ها برای لاغری استفاده کنند به جای این که به روش‌های تهاجمی مانند جراحی شکم روی بیاورند. در این پست قصد داریم به فواید انواع شکم بند لاغری
و نحوه عملکرد آن برای کاهش وزن بپردازیم. علاوه بر این، توضیح می‌دهیم که آیا بستن شکم بند لاغری باعث کوچک شدن شکم می‌شود یا خیر. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کمربندهای لاغری برای لاغری شکم، پهلوها و کمر

کمربندهای لاغری نوعی شکم بند هستند که از کمر شما حمایت می‌کنند. گرما ایجاد می‌کند و به کاهش وزن در ناحیه میانی یا شکمی کمک می‌کند. از این رو، از این کمربندهای لاغری به عنوان کمربند کاهش وزن یا کمربند اصلاح کمر یاد می‌شود.

اساساً کمربندهای لاغری از مواد نئوپرن تشکیل شده‌اند که رطوبت را دفع می‌کند و شکم را جمع می‌کند.

در زیر برخی از مزایای عمده پوشیدن شکم بند لاغری آورده شده است. در ادامه، آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

10 مورد از فواید شکم بند لاغری

1. ناحیه کمر شما را گرم نگه می‌دارد

کمربندهای لاغری به طور محکم دور کمر شما پیچیده می‌شوند و به تولید گرما در اطراف شکم شما کمک می‌کنند. این گرما باعث افزایش متابولیسم در بدن شما می‌شود. بنابراین، وزن آب اضافی را با ریختن عرق از دست می‌دهید. به همین دلیل، این ساپورت‌ها در درمان‌های حرارتی کاربرد دارند.

2. پشتیبانی از کمر  را فراهم می‌کند

کمربند لاغری کمر نه تنها کمر شما را لاغرتر می‌کند، بلکه کمر را نیز پشتیبانی می‌کند. به طور خاص، این کمربندها عضلات شما را فشرده می‌کنند و وضعیت‌های بدنی نادرست را به مرور بهبود می‌بخشند.

3. چند منظوره

به طور کلی، اکثر ورزشکاران از کمربند لاغری استفاده می‌کنند. همچنین افراد در ورزش، دوچرخه سواری و دویدن از این ساپورت‌ها برای حمایت بیشتر استفاده می‌کنند. برخی از پزشکان این کمربندها را برای بیمارانی که مشکلات شکمی دارند تجویز می‌کنند. گاهی اوقات، خانم‌ها پس از زایمان از این کمربندها برای فشرده‌سازی استفاده می‌کنند.

4. به شما کمک می‌کند بدن خود را شکل دهید

کمربند ناحیه کمر شما را سفت می‌کند و شکم شما را جمع‌ می‌کند. بنابراین، شکلی عالی به شکم یا کمر خود می‌دهید. کمربندهای لاغری نام خود را به عنوان «شکم بند لاغری» به دلیل استفاده از آن‌ها برای لاغری دور کمر گرفته‌اند. بدون شک این یکی از مزایای برتر شکم بند لاغری است.

5. راحت برای استفاده

شکم بندهای لاغری باکیفیت از مواد نئوپرن بدون لاتکس ساخته شده‌اند. بنابراین، راحتی و انعطاف‌پذیری بالا را فراهم می‌کند. سطوح کانتور بافت در این کمربندها به طور ایده آل با قسمت میانی شما مناسب است.

6. با دوام

شکم بندهای لاغری از موادی تشکیل شده است که به حداکثر دفع آب کمک می‌کنند. از این رو، سٌر نمی‌خورند. خطوط و سطوح ارگونومیک از لغزش تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

7. اعتماد به نفس

بستن شکم بند لاغری به فرم دادن به بدن شما (به ویژه کمر) کمک می‌کند. بنابراین، اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهد. همانطور که می‌دانید اعتماد به نفس بهترین چیزی است که می‌توانید برای یک عمر استفاده کنید. اگرچه مزایای کمربندهای لاغری چند وجهی است، اما همه اینها تنها یک جنبه مهم «کاهش وزن» را تقویت می‌کنند.

8. لاغری موقت

شکم بند لاغری ممکن است سریعاً به کاهش وزن شما کمک نکند، اما می‌تواند به شما کمک کند در لباس‌هایتان بهتر به نظر برسید. اگر عضلات شکم و ناحیه کمر شما پهن‌تر از آن چیزی است که می‌خواهید، و از میان پیراهن‌هایتان نمایان می‌شود، یک شکم بند لاغری می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهری صاف داشته باشید. زمانی که یک کمربند لاغری را دور کمر خود می‌بندید، پیراهنتان صاف‌تر می‌ایستد و کمرتان خوش فرم‌تر به نظر می‌رسد.

9. بهبود وضعیت بدن

چه پشت میز خود بنشینید و چه وزنه بزنید در حالی که شکم بند لاغری می‌پوشید، می‌تواند به شما کمک کند وضعیت بهتری داشته باشید. شکم بند لاغری معمولاً از نئوپرن یا ماده‌ای نرم و کششی، اما سفت ساخته می‌شود. بستن شکم بند لاغری به صورت روزانه می‌تواند به شما کمک کند صاف‌تر بنشینید، که می‌تواند منجر به کاهش کمردرد شود. بستن شکم بند لاغری همچنین می‌تواند به شما یادآوری کند که وضعیت بدن خود را در حین تمرین بهبود ببخشید، بنابراین در هنگام ورزش آسیب کمتری متحمل می‌شوید.

10. بهبود دردها

اگر گهگاه درد در کمر خود دارید، یک شکم بند لاغری می‌تواند به شما کمک کند تا تسکین موقتی پیدا کنید. در حالی که می‌تواند به بهبود وضعیت بدن برای تسکین درد کمک کند، همچنین می‌تواند احساس گرما ایجاد کند. کمربند لاغری می‌تواند هسته بدن شما را گرم کند و به شما کمک کند کمر خود را گرم نگه دارید، که می‌تواند مقداری از کمردرد را تسکین دهد.

نحوه عملکرد شکم بند لاغری برای کاهش وزن

شکم بندهای لاغری به منظور افزایش تعریق و فشرده سازی چربی شکمی تولید شده‌اند. این دسته از ساپورت‌های ارتوپدی کمک می‌کنند تا سایز کمر افراد کوچکتر شود و پهلوها لاغرتر به نظر برسند. در ادامه این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم که شکم بندهای لاغری چگونه در کاهش وزن تاثیرگذار هستند و چگونه عمل می‌کنند.

اثر تعریق برای کاهش وزن

تعریق، یکی از مهم‌ترین روش‌های برای کاهش وزن سریع است. وقتی تعریق افزایش می‌یابد، آب این ناحیه کاهش می‌یابد و بدن لاغرتر نشان داده می‌شوند. شکم بندهای لاغری بیشترین تاثیر را هنگام ورزش دارند، زیرا هنگام انجام حرکات ورزشی، ناحیه کمر و شکم که شکم بند بر روی آن‌ها بسته شده است، گرمای بیشتری خواهند داشت و در نتیجه تعریق در این ناحیه افزایش می‌یابد. این تاثیر شکم بند لاغری باعث می‌شود تا افراد لاغری کمر را زودتر تجربه کنند. در صورتی که شکم بند با یک روتین ورزشی مناسب و رژیم غذایی سالم همراه شود، تاثیر آن چندین برابر خواهد شد.

فشرده سازی چربی ناحیه شکم و پهلوها

شکم بندهای لاغری وقتی که زیر لباس بسته می‌شوند، نمایان نمی‌شوند. فشرده کردن یک حالت کوتاه مدتی را ایجاد می‌کند و وقتی که از شکم بند لاغری در زیر لباس استفاده می‌کنید، باعث می‌شود تا کمر شما خوش فرم تر نشان داده‌ شود. به مرور زمان، با استفاده از شکم بند لاغری، معده شما جمع‌تر می‌شود و در نهایت اشتهایتان به غذا کم می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا بدن کالری کمتری را دریافت کند.

نحوه بستن شکم بند لاغری

ساپورت‌های طبی معمولا دارای راهنمای محصول هستند و داخل سایت شرکت تولید کننده می‌توانید راهنمای استفاده از آن‌ها را مشاهده کنید. اما در کل، شکم بندهای لاغری را باید در ناحیه شکم و کمر ببندید و طوری تنظیم کنید که نه زیاد شل باشد و نه زیاد تنگ. پس از بستن شکم بند می‌توانید لباس خود را بپوشید و مطمئن باشید که زیر لباس اصلا نمایان نمی‌شد. در نهایت برای باز کردن شکم بند، چسب‌ها را به آرامی از روی هم باز کنید.

چه زمانی از کمربند لاغری استفاده کنیم؟

پرسش مهمی که در ذهن بسیاری از افرادی که قصد استفاده از شکم بند لاغری را برای کاهش وزن دارند، وجود دارد این است که چه زمانی باید از شکم بند لاغری استفاده کنیم. برای این سوال نمی‌توان پاسخ واضحی را ارائه داد، اما می‌توان گفت که تقریبا زمان استفاده از کمربند لاغری فقط و فقط به اهداف و نیازهای شخصی شما از شکم بند لاغری بستگی دارد. یکی از زمان‌هایی که بستن شکم بند برای لاغری تاثیر بیشتری دارد، هنگام تمرین یا در پایان آن است، زمانی که بدن هنوز گرم است. به طور معمول، استفاده از شکم بند لاغری به مدت چهار تا هشت ساعت در روز، تاثیر مناسبی بر روی لاغری دارد.

برای این که سریع‌تر وزن کم کنید، می‌توانید از شکم بند لاغری به مدت 8 ساعت در روز استفاده کنید. البته باز هم تاکید می‌کنیم که همه چیز به وضعیت بدنی شما بستگی دارد. برخی از افراد با استفاده طولانی از شکم بند در طول روز ممکن است دچار ناراحتی‌هایی مانند کم آبی، تحریک پوست، سرگیجه و گرفتگی عضلات شکمی شوند.

در ادامه، زمان‌هایی که شکم بند لاغری بیشتری تاثیر را خواهند داشت، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در حین تمرین:

کمربند لاغری را در طول جلسات ورزشی ببندید تا اثرات مورد نظر آن را به حداکثر برسانید. برای افزایش تولید گرما و عرق در اطراف قسمت میانی، هنگام بستن کمربند، تمرینات قلبی یا تمرینات قدرتی را انتخاب کنید.

قبل از تمرینات کاردیو:

بستن کمربند درست قبل از شروع تمرینات کاردیو (مانند دویدن یا دوچرخه سواری) را در نظر بگیرید. این می‌تواند به افزایش دمای بدن و افزایش تولید عرق در طول تمرین کمک کند.

در طول فعالیت‌های روزانه:

برخی افراد ترجیح می‌دهند در طول انجام کارهای روزانه یا کارهای روزمره از کمربندهای لاغری استفاده کنند تا سطح ثابتی از گرما و فشردگی دور کمر را حفظ کنند.

از پوشیدن طولانی مدت خودداری کنید:

از بستن کمربند برای مدت طولانی بخصوص زمانی که فعالیت بدنی ندارید خودداری کنید. پوشیدن طولانی مدت می‌تواند منجر به ناراحتی، تحریک پوست، کم آبی بدن شود و حتی ممکن است با الگوهای تنفس طبیعی تداخل داشته باشد.

غبغب و کنترل آن با استفاده از گن غبغب

جالب است بدانید که گن غبغب نیز مکانیسمی شبیه به شکم بند لاغری دارد. این گن همانند کمربند لاغری عمل میکند و با فشرده سازی، چربی زیر چانه را کاهش می‌دهد. غبغب، به حالتی گفته می‌شود که زیر چانه در برخی از افراد بزرگتر دیده می‌شود. این موضوع معمولاً به علت تجمع چربی زیر پوست رخ می‌دهد. برای رفع این عارضه می‌توانید از گن غبغب
 استفاده کنید.

از تناسب مناسب اطمینان حاصل کنید:

همیشه کمربند را انتخاب کنید که به راحتی و بدون اینکه خیلی سفت یا محدود کننده باشد، مناسب باشد. هنگام بستن کمربند، هرگونه ناراحتی یا مشکلات تنفسی را بررسی کنید.

در حین غذا خوردن از بستن کمربند لاغری خودداری کنید:

از بستن کمربند هنگام غذا خودداری کنید زیرا ممکن است باعث ناراحتی یا اختلال در هضم غذا شود.

سوالات متداول در مورد کمربندهای لاغری

۱) آیا کمربند لاغری موثر است؟

بدون شک، کمربندهای لاغری در فرایند کاهش وزن موثر هستند. با این حال، باید رژیم غذایی و ورزش خود را بهبود بخشید تا از کمربندهای لاغری به بهترین شکل استفاده کنید.

۲) آیا می‌توانیم هنگام غذا خوردن از شکم بند لاغری استفاده کنیم؟

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما می‌توانید یا نمی‌توانید کمربند لاغری را هنگام غذا خوردن ببندید. اما، کارشناسان سلامت و تناسب اندام توصیه می‌کنند از بستن چنین کمربندهای تنگ در هنگام غذا خوردن خودداری کنید. فقط در این صورت است که می‌توانید با آرامش غذا بخورید.

۳) آیا کمربندهای لاغری کالری می‌سوزانند؟

شکم بندهای لاغری به تولید گرمای بیشتر کمک می‌کنند و به شما اجازه تعریق می‌دهند. اما این بدان معنا نیست که در واقع کالری می‌سوزاند. فقط تمرینات مناسب می‌تواند به شما در سوزاندن کالری کمک کند. با این حال، این کمربندها به تمرین شما کمک می‌کنند تا کالری بیشتری بسوزانند.

۴) چند ساعت باید از شکم بند لاغری استفاده کنیم؟

پوشیدن شکم بند لاغری در حین تمرین بسیار توصیه می‌شود. اما، پوشیدن مداوم آن برای بیش از ۲-۳ ساعت ممکن است منجر به از دست دادن بیش از حد آب شود. در این صورت، ممکن است به راحتی احساس دهیدراته شده و بر متابولیسم بدن شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین، فقط زمانی که در خانه یا در باشگاه ورزش می‌کنید از آن استفاده کنید.

۵) آیا شکم بند لاغری چربی شکم را کاهش می‌دهد؟

هدف اصلی از بستن شکم بند لاغری هدف قرار دادن قسمت میانی بدن شما یعنی ناحیه شکم است. بنابراین، بستن شکم بند لاغری باعث کاهش چربی شکم شما می‌شود.

جمع‌بندی

در این پست به مزایای شکم بند لاغری و تاثیرات آن بر روی کاهش وزن پرداختیم. برای این که کمربند لاغری تاثیر بیشتری برای کاهش وزن داشته باشد، باید در کنار رژیم غذایی سالم و سبک زندگی فعال مورد استفاده قرار بگیرد. آب کردن چربی‌های دور شکم بسیار دشوار است اما در صورتی که از یک روتین ورزشی و رژیم غذایی سالم به همراه شکم بند لاغری بهره ببرید، می‌توانید مطمئن باشید که در مدت زمان کمتری به وزن ایده‌آل و بدنی خوش فرم خواهید رسید. این دسته از ساپورت‌ها برای کوچک شدن شکم مورد استفاده قرار می‌گیرند و افرادی که می‌خواهند اندامی باریک‌تر و خوش‌فرم‌تر داشته باشند، می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند.

 

به این پست امتیاز دهید

source

توسط chehrenet.ir