طبق نظر سنجی‌ها عمل بینی به عنوان پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی در سراسر دنیا شناخته شده است. زیباجویان باید در نظر داشته باشند برای مشاهده فرم اصلی بینی باید صبور بوده و ماه‌ها یا برخی اوقات یک الی دو سال صبر کنند. قوس بینی بعد از عمل نیز از مواردی است که مشاهده نتیجه نهایی آن به زمان زیادی نیاز دارد.

به‌طورکلی شکل ظاهری قوس بینی بعد از عمل به مواردی از جمله مدل بینی، شرایط بیمار، نوع عمل، روش جراحی، نوع پوست و مراقبت‌های پس از عمل بستگی دارد.

آن چه قرار است در مورد عمل بینی در پرطرفدارترین شهر ایران یعنی تهران در این مقاله بررسی شود، راهکارهای داشتن مناسب ترین قوس بینی بعد از عمل است. توجه به نکات زیر به عنوان کلیدی ترین نکته برای رسیدن به رضایت بعد از عمل اهمیت دارد:

جراحی بینی عروسکی در تهران یکی از پرطرفدار ترین جراحی‌های بینی در پایتخت است که توسط بهترین جراحان با کمترین عوارض انجام می‌شود. همچنین جراحی بینی استخوانی در تهران باید در بهترین بیمارستان‌ها با مناسب ترین قیمت‌ها انجام ‌شود.

و از همه مهم تر جراحی بینی گوشتی در تهران به دلیل قابلیت برگشت پذیری زیاد و ضخامت پوست بینی بسیار حساس است و برای نتیجه دلخواه نیازمند یک انتخاب درست است.

در ادامه با دلایل تفاوت قوس بینی بعد از عمل بیشتر آشنا می‌شوید.

قوس بینی بعد از عمل کی مشخص میشود؟

علل تفاوت قوس بینی بعد از عمل:

مدل بینی:

اینکه بینی به صورت طبیعی عمل شده باشد یا فانتزی و یا نیمه فانتزی، سبب تفاوت در فرم بینی می‌شود. چرا که دوران نقاهت جراحی بینی فانتزی از نیمه فانتزی و طبیعی سخت تر و طولانی تر است. بنابراین قوس بینی بعد از عمل جراحی فانتزی دیرتر از دو مورد مشابه خود را نشان می‌دهد.

عمل بینی فانتزی به دلیل عوارض سختی که دارد بهتر است توسط جراحی حاذق انجام شود. تهران جزو شهرهایی است که دارای مجرب ترین جراحان بینی در ایران است و پیشنهاد می‌شود عمل بینی زیر نظر پزشکان ماهر این شهر انجام شود.

علل تفاوت قوس بینی بعد از عمل

نوع عمل:

در صورتی که زیباجو علاوه بر جراحی زیبایی، خواهان درمان مشکلات بینی خود باشد(مانند انحراف بینی) به طبع به دلیل سختی بیشتر در حین عمل، روند بهبودی کاهش پیدا کرده و قوس بینی بعد از عمل دیرتر مشخص می‌شود.

انحراف بینی و مشکلات تنفسی از شایع ترین مشکلات بینی استخوانی است. اگر خواهان رفع این موارد هستید باید توسط جراحی با تجربه این کار را انجام دهید. شهر تهران از حرفه ای ترین جراحان برخوردار است.

نوع پوست:

هر چه پوست نازک تر باشد زمان مشخص شدن قوس بینی بعد از عمل زودتر است. زیباجویان دارای بینی گوشتی به دلیل پوست ضخیم و چربی زیاد اطراف بینی گاها تا ۲ سال به زمان نیاز دارند تا قوس بینی بعد عمل به طور واضح مشخص شود.

این مدت برای افراد با بینی استخوانی بین ۶ ماه تا یکسال است. در صورتی که به دنبال بهترین جراح بینی هستید پیشنهاد می‌کنم به تهران بیایید تا با بهترین متدهای جراحی بینی گوشتی در تهران بینی خود را بدون دغدغه عمل کنید.

شرایط بیمار:

سن، بیماری‌های خاص و مدل بینی یکی از موارد تاثیرگذار بر زمان شکل پذیری قوس بینی بعد از عمل است. هرچه فرد جوان تر و سالم تر باشد انحنای روی بینی زودتر نمایان می‌شود.

روش جراحی:

جراحی زیبایی بینی بسته به تشخیص جراح و نظر زیباجو به صورت باز یا بسته انجام می‌شود. بدیهی است زمانی که بینی با جراحی باز عمل می‌شود به دلیل پیچیدگی بیشتر و طولانی تر بودن زمان عمل، دوره نقاهت بیمار سخت تر شده و قوس بینی بعد از عمل به زمان بیشتری برای شکل گیری نیاز دارد.

مراقبت‌های بعد از عمل:

توجه به توصیه‌های پزشک و رعایت نکات مراقبتی سبب کوتاه تر شدن دوره نقاهت می‌شود. نوشیدن آب و مایعات فراوان، عدم مصرف الکل و استعمال دخانیات، استفاده از کمپرس سرد، خودداری از قرار گرفتن در محیط گرم و اجتناب از انجام فعالیت‌های سنگین کارهایی است که زیباجو با توجه به آن‌ها دوران نقاهت با کیفیت تری را تجربه می‌کند.

مراحل شکل گیری قوس بینی بعد از عمل

مراحل شکل گیری قوس بینی بعد از عمل:

هفته اول:

بدیهی است در چند روز اول پس از جراحی، بینی به دلیل دستکاری در حین عمل، متورم بوده و مقداری کبودی داشته باشد. درهفته اول قوس بینی بعد از عمل به هیچوجه به دلیل تورم مشخص نیست.

هفته دوم:

از ابتدای هفته دوم و پس از گذشت ۱۰ روز به تدریج از میزان ورم و کبودی صورت و بینی کاسته می‌شود. به دلیل استفاده از چسب بینی پس از برداشتن آتل نیز بینی کمی کوچکتر به نظر می‌رسد. با این حال هنوز نمی‌توان قوس بینی بعد از عمل را به درستی مشاهده کرد.

هفته چهارم:

در این مرحله رفته رفته بینی شکل جدید خود را پیدا کرده و تورم بینی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. اگر ورم بینی شما به صورت یکطرفه بود نگران نباشید این مسئله کاملا طبیعی و پس از گذشت چند ماه تورم به صورت کامل از بین رفته و قوس بینی بعد از عمل را می‌توانید به وضوح مشاهده کنید.

ماه سوم:

از ورود به ماه سوم نوک بینی سربالا و پهن به حالت عادی برگشته و فرم اصلی بینی مشخص می‌شود.

ماه ششم:

همانطور که گفته شد بینی استخوانی بین ۶ ماه تا یکسال پس ازعمل فرم نهایی خود را به دست می‌آورد. اما بینی‌های گوشتی بسته به میزان ضخامت و چربی پوست، نوع عمل و مراقبت‌های بعد از آن به ۱ سال تا ۲ سال زمان نیاز دارد.

نکات مهم بعد از عمل بینی به منظور زودتر نمایان شدن قوس بینی بعد از عمل

نکات ضروری برای کاهش مدت زمان مشخص شدن قوس بینی بعد از عمل:

۱. استراحت کافی

۲. استفاده از کمپرس سرد خصوصا در ۴۸ ساعت اول

۳. مصرف داروهای تجویز شده راس ساعت

۴. استفاده از چسب بینی حداقل تا یکماه

۵. عدم فین کردن و شستشوی بینی با سرم مخصوص

۶. بالا نگه داشتن سر هنگام استراحت با چند بالش اضافه

۷. عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی

۸. خوردن آب و مایعات مانند آب کرفس و آب آناناس

۹. حذف نمک و ادویه‌های تند

۱۰.خوردن غذاهای نرم و آبکی

۱۱. عطسه کردن با دهان باز

۱۲. اجتناب از حضور در نور آفتاب به مدت طولانی

در نظر داشته باشید قوس بینی بعد از عمل بلافاصله پس از جراحی قابل مشاهده است. اما پس از چند ساعت به دلیل ایجاد تورم فرم بینی قابل تشخیص نیست. انتخاب جراح حرفه ای نیز در ایجاد فرم دلخواه مطابق با سلیقه زیباجو و تناسب بینی با سایراجزای صورت بسیار تاثیرگذار است.

source

توسط chehrenet.ir