معرفی مراقبت‌های بعد از بوتاکس

تزریق بوتاکس یک فرایند درمانی برای زیبایی و برطرف کردن چین‌وچروک‌های صورت به‌شمار می‌رود. بوتاکس یک داروی تزریقی حاوی سم بوتولیوم ساخته شده است و عضلات شما را به‌طورموقت فلج می‌کند. این روش از تزریق را علاوه‌بر کاهش چین‌وچروک، معمولا برای تنبلی چشم، میگرن مزمن، مثانه بیش‌فعال و اسپاسم گردن نیز کاربرد دارد. یک سوال پرتکرار بین مراجعان تزریق بوتاکس وجود دارد که بعد از بوتاکس چکار کنیم که در این مقاله می‌خواهیم مراقبت و کارهای بعد از انجام بوتاکس را به شما شرح دهیم.

چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد؟ جلوگیری از لمس و خم کردن صورت

برای جلوگیری از انتشار سم بوتاکس، حداقل به‌مدت یک روز صورت خود را لمس و سرتان را خم نکنید. البته برخی از پزشکان پیشنهاد می‌کنند تا سه روز بعد از بوتاکس صورت از انجام این کار بپرهیزید. برای مثال، توصیه می‌شود از ماساژ دادن صورت یا استفاده از کلاه و خم کردن سر خودداری کنید و تا حد امکان روی ناحیه‌ای که تزریق در آن‌حا تزریق شده است، نخوابید.

اگر شما علاوه‌بر آموزش بوتاکس، علاقه‌مند به یادگیری دوره مزوتراپی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در کلاس‌های آموزشی آکادمی مای اسکین که شامل اصول تزریق، مراقبت‌های قبل و بعد مزونیدلینگ است، شرکت کنید.

چرا نباید بعد از بوتاکس خوابید؟ دراز نکشیدن یکی از مراقبت‌های بعد از بوتاکس

یکی از سوالاتی که ذهن مراجعه‌کنندگان را درگیر کرده است این است که چرا بعد از بوتاکس نباید دراز کشید. برای پاسخ به سوال چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید باید بگوییم که دراز کشیدن و خوابیدن بلافاصله بعد از بوتاکس ممکن است باعث پخش شدن سم شود و احتمال کبودی را افزایش دهد.

لازم است تا ۴ ساعت پس از تزریق این ماده بنشینید و از خم شدن و دراز کشیدن خودداری کنید تا دچار عوارض دردناک نشوید. آکادمی پوست و مو مای اسکین علاوه‌بر برگزاری کلاس‌های تزریق بوتاکس، کلاس‌هایی شامل دوره اپراتور لیزر را نیز برگزار می‌کند که لیزر‌ جوانسازی، محدودیتی در دراز کشیدن و نخوابیدن ندارد.

مراقبت‌های لازم برای رنگ مو بعد از بوتاکس

یکی از رایج‌ترین سوالات خانم‌ها این است که چند روز بعد از بوتاکس صورت میشه مو رنگ کرد؟ برای مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی و جلوگیری از افزایش تورم و کبودی نباید به مدت ۲۴ الی ۲ هفته از رنگ مو استفاده کرد.

رنگ نکردن مو بعد از بوتاکس به‌دلیل بروز التهابات پوستی است که حتی ممکن است ترکیبات رنگ مو با مواد بوتاکس واکنش نشان دهد و مواد بوتاکس به‌خوبی جذب پوست نشود. البته مدت زمان لازم برای رنگ مو بستگی به نوع پوست و مواد تزریقی دارد که پزشک زمان آن را مشخص می‌کند.

خودداری از رنگ کردن مو پس از تزریق بوتاکس پیشانی

تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق ورزش نکنید

یکی از مراقبت‌های اصلی بوتاکس، ورزش نکردن به مدت ۲۴ ساعت است. البته با‌توجه به شرایط شما ممکن است پزشک محدودیت بیشتری را برای شروع ورزش در نظر بگیرد. ورزش یا فعالیت شدید باعث افزایش جریان خون می‌شود که این باعث می‌شود سم بوتاکس به‌طور ناخته پخش و اثر‌بخشی آن را کم کند.

علاوه‌بر این، فعالیت بدنی ممکن است با افزایش خطر کبودی همراه باشد. شاید شما بپرسید پس بعد از بوتاکس چکار کنیم؟ شما می‌توانید تقریبا به‌مدت یک ساعت، تمرینات صورت مانند اخم یا بالا بردن ابرو‌ها را انجام دهید.

چرا بعد از بوتاکس نباید صورت را شست؟ نحوه شستن صورت بعد از بوتاکس

در خصوص شستن صورت نیز محتاط باشید تا فشار دستان مواد بوتاکس را در ناحیه صورت پخش نکند. اول این که از انجام هر‌‌گونه لمس و ماساژ روی پوست، خصوصا ناحیه‌ای که بوتاکس به آن تزریق شده است خودداری کنید.

همچنین بهتر است بین ۴ تا ۲۴ صورت خود را شست‌و‌شو ندهید و به مدت یک هفته از شوینده‌های قوی و اسکراب‌های لایه‌بردار برای شستن صورت خود استفاده نکنید تا میزان اثر‌بخشی تزریق کم نشود.

حتما بعد از بوتاکس از گرما دوری کنید

گرما می‌تواند باعث گرگرفتگی و فشار خون را افزایش دهد، که این ممکن است به کبودی پوست منجر زود. به‌همین دلیل باید حداقل به مدت چهار ساعت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. البته برخی از متخصصان برای ایمنی پیشنهاد می‌کنند که ۲۴ تا ۴۸ ساعت از گرما دور بمانید.

علاوه‌بر نور خورشید، توصیه می‌شود تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از تخت‌های برنزه‌کننده، سونا و جکوزی استفاده نکنید و با آب بیش‌از‌حد گرم دوش نگیرید.

تزریق بوتاکس و مراقبت‌های ویژه در ماندگاری آن

جوانسازی و رفع چین‌و‌چروک با روش‌های نوین زیبایی!

در این مقاله در مورد کاربرد بوتاکس که باعث جوانسازی و رفع‌ خطوط صحبت کردیم و در ادامه مراقبت‌هایی که نظیر بعد از بوتاکس چکار کنیم و چکار نکنیم را شرح دادیم. این مراقبت‌ها شامل رنگ کردن مو، شستن صورت، زمان خواب، دور بودن از گرما، ورزش کردن در زمان مناسب است.

بوتاکس با فلج کردن عضلات باعث رفع چین‌و‌چروک می‌شود. راه‌ و روش‌های دیگری نیز برای جوانسازی مانند مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ وجود دارد که به‌تازگی طرفداران بسیاری پیدا کرده و جایگزین بوتاکس صورت شده است. این روش‌ها همراه با جوانسازی و لیفت صورت خواهند بود که آکادمی تخصصی مای اسکین دوره‌های آموزشی این روش‌های زیبایی نوین را برگزار می‌کند. شما با شرکت کردن در این کلاس‌ها می‌توانید با اخذ مدرک به‌راحتی وارد بازار کار پزشکی و زیبایی شوید.

source

توسط chehrenet.ir