ژل ژوویدرم (Juvéderm) شاهکاری در عرصه زیبایی است که برای جوانسازی و افزایش حجم لب‌ها و گونه‌ها استفاده می‌شود. این فیلر می‌تواند با کمترین عوارض جانبی، چین و چروک و خطوط ناشی از افزایش سن را از بین ببرد. به‌علاوه اینکه به لطف وجود هیالورونیک اسید موجود در آن باعث حفظ رطوبت پوست، نرمی و افزایش حجم می‌شود. دوره نقاهت کوتاه، بهبودی سریع و عدم وجود عوارض جانبی ناشی از تزریق ژل، از مهم‌ترین مزایای ژل ژوویدرم هستند که باعث محبوبیت آن شده‌اند. اگر قصد تزریق ژل دارید، تا انتهای این مطلب از دکترتو همراه ما باشید تا با ژل ژوویدرم، کاربرد، انواع ژل ژوویدرم، مزایا و عوارض آن بیشتر آشنا شوید. اگر علاقمند به برطرف چین و چروک خود هستید بهتر است قبل از هر گونه اقدامی با متخصص پوست در این باره مشورت کنید. شما می‌توانید علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری از دکترتو با بهترین پزشکان بصورت آنلاین در ارتباط باشید.

ژل ژوویدرم (Juvéderm) چیست؟

ژل ژوویدرم از بهترین برند ژل لب بر پایه هیالورونیک اسید است که انواع مختلفی دارد و تمام آن‌ها برای رفع نشانه‌های پیری و افزایش سن روی صورت به‌کار می‌روند. این ژل مشخصا برای صورت، گونه‌ها، لب‌ها و اطراف دهان تجویز می‌شود و یکی از متداول‌ترین روش‌های زیبایی غیرجراحی در آمریکا است که محبوبیت بالایی دارد. فرایند تزریق آن حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و نیازی به بیهوشی و بستری شدن ندارد. نتایج بلافاصله بعد تزریق قابل مشاهده هستند و تاثیر آن بین یک تا دو سال باقی می‌ماند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

ژل ژوویدرم ساخت کجاست؟

ژوویدرم برند مشهور و معتبری در دنیا است که ساخت کشور فرانسه شرکت آلرگان است. این شرکت بیش از ۳۵ سال در زمینه تحقیق و نوآوری در عرصه زیبایی فعالیت دارد و این فیلرهای پوستی را بر پایه هیالورونیک اسید که ماده طبیعی موجود در بدن انسان است، عرضه می‌کند. ژل ژوویدرم، تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا (اف‌دی‌ای) را هم دارد.

کاربرد ژل ژوویدرم (Juvéderm)

ژل ژوویدرم، فیلر موقت پایه هیالورونیک اسید است که برای بهبود ظاهر پوست و حجم بخشیدن به برخی نواحی صورت استفاده می‌شود. از کاربردهای ژل ژوویدرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربرد توضیحات
پر کردن چین و چروک‌های صورت و کاهش خطوط ناشی از افزایش سن ژوویدرم می‌تواند برای پر کردن و صاف کردن خطوط ریز و چین و چروک‌های اطراف لب، چشم و پیشانی استفاده شود. به‌خصوص برای خطوط دو طرف دهان در امتداد بینی که معروف به خط خنده هستند، می‌توان از ژل ژوویدرم استفاده کرد.
افزایش حجم لب‌ها با تزریق این ماده می‌توان به لب‌های نازک و باریک حجم و طراوت بیشتری بخشید. این ژل یکی از فیلرهای محبوب برای تزریق در ناحیه لب‌ها است که در مقایسه با سایر فیلرهای لب، فرم و حجم طبیعی به لب‌ها می‌بخشد.
برجسته‌سازی گونه‌ها و مشخص کردن خط گونه تزریق ژوویدرم به گونه‌ها می‌تواند آن‌ها را برجسته و متناسب‌تر کند. حجم‌دهی گونه‌ها باعث جوان‌تر و شاداب‌تر به‌نظر رسیدن چهره می‌شود.
بهبود ظاهر چانه این ماده برای پر کردن و صاف کردن ظاهر چانه نیز کاربرد دارد و با مشخص کردن خطوط چانه، فک و آرواره، زوایای صورت را بهتر نشان می‌دهد.
رفع گودی و سیاهی زیر چشم تیرگی و سیاهی زیر چشم یکی از مشکلات شایعی است که تقریبا اکثر افراد با آن مواجهند. ژل ژوویدرم می‌تواند این تیرگی‌ها را برطرف کرده و عمق آن‌ها را کم کند.
کاربرد ژل ژوویدرم

انواع ژل ژوویدرم

افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سایر عوامل محیطی، می‌توانند باعث کاهش هیالورونیک اسید در پوست شوند. این ماده حیاتی نقش مهمی در حفظ ساختار و حجم پوست دارد. کمبود هیالورونیک اسید، منجر به افتادگی پوست و ایجاد خطوط ناخواسته مانند چین و چروک اطراف بینی و دهان می‌شود.

در چنین شرایطی، استفاده از فیلرهای پوستی همچون ژل ژوویدرم، راهی ایمن و موثر برای جایگزینی هیالورونیک اسید از دست رفته بدن است. معمولا پس از تزریق این فیلرها، نتایج طی چند روز قابل مشاهده خواهند بود و عمدتا یک تا دو سال دوام دارند. انواع ژل ژوویدرم که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  1. ژوویدرم ولوما ایکس‌سی (Juvederm Voluma XC) به‌عنوان فیلر گونه باعث افزایش حجم زیر سطح پوست شده و برای افزایش حجم گونه‌ها استفاده می‌شود.
  2. ژوویدرم ایکس‌سی (Juvederm XC) و ژویدرم وولور ایکس‌سی (Juvederm Vollure XC) برای بهبود و ترمیم الاستیسیته از دست رفته پوست تجویز شده و خطوط و چروک‌های اطراف دهان و بینی یا همان خط خنده را برطرف می‌کند.
  3. ژوویدرم اولترا ایکس‌سی (Juvederm Ultra XC) و ژوویدرم ولبلا ایکس‌سی (Juvederm Volbella XC) روش غیرجراحی برای بزرگ‌تر کردن و حجم‌دهی لب‌ها هستند.

نمیدونی ژل ژوویدرم برات مناسبه یا نه؟

برای تزریق ژل با متخصص مشورت کن.

فواید ژل ژوویدرم

ژل محبوب و پرطرفدار ژوویدرم از مزایای بیشماری برخوردار است که برخی از فواید آن عبارتند از:

  1. افزایش حجم و پر کردن خطوط و چین و چروک‌های صورت
  2. بهبود تناسب صورت با برجسته‌تر شدن گونه‌ و چانه (فیلر چانه چیست؟)
  3. کاهش ظاهر چین و چروک‌های صورت و افزایش طراوت و جوان‌سازی پوست
  4. طبیعی بودن نتایج
  5. ایمن و بی‌خطر بودن به دلیل داشتن مواد طبیعی و غیرمضر برای بدن (هیالورونیک اسید)
  6. برگشت‌پذیری و موقتی بودن (پس از ۶ تا ۱۲ ماه نیاز به تزریق مجدد خواهد بود. این قابلیت برگشت‌پذیری باعث می‌شود افراد احساس امنیت بیشتری داشته باشند)
  7. عوارض جانبی کم

متن انگلیسی:
Juvederm Ultra works as an all-in-one dermal filler. It can correct wrinkles, fine lines, and more. Many use this dermal filler to fill in those stubborn parentheses lines around the mouth. It is also a great filler to use to add natural looking volume to the lips
ترجمه متن:
ژوویدرم اولترا، به‌عنوان فیلر پوستی همه کاره‌ای عمل می‌کند که باعث رفع و اصلاح چروک‌ها، خطوط ظریف و چین‌های ناشی از افزایش سن می‌شود. بیشتر افراد از این ژل برای رفع خطوط پرانتزی سرسخت اطراف دهان، یعنی خط خنده استفاده می‌کنند. به‌علاوه اینکه، یک فیلر عالی برای افزودن حجم طبیعی به لب‌ها است.

beautyrefined

طرز استفاده از ژل ژوویدرم

مراحل استفاده از ژل ژوویدرم، همانند اکثر فیلرهای پوستی بسیار ساده، ایمن و کم تهاجمی است. بعد از مشورت با پزشک و بررسی وضعیت پوست و طرح خواسته‌ها و انتظارات، نوبت به مرحله تزریق می‌رسد. جهت کاهش ریسک عوارض جانبی بعد تزریق فیلرهای پوستی، معمولا توصیه می‌شود که از چند روز قبل، مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی را متوقف کنید. بهتر است از یک هفته قبل، داروهای رقیق‌کننده خون، آسپرین و استامینوفن مصرف نکنید، چرا که ریسک خونریزی و کبودی را تشدید می‌کنند. طرز استفاده از ژل ژوویدرم به شرح زیر است:

پزشک صورت را با پد الکلی ضدعفونی می‌کند و نواحی مورد نیاز را با قلم علامت‌گذاری می‌کند. بعد از بی‌حسی موضعی، ژل ژوویدرم را به نواحی هدف تزریق می‌کند. بعد تزریق، به آرامی نواحی مدنظر را ماساژ داده تا مطمئن شود که ژل به‌صورت یکنواخت زیر پوست پخش شود و احتمال ورم کاهش یابد. کل فرایند تزریق ژل ژوویدرم بسته به نواحی تحت درمان از ابتدا تا انتها حدود ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. البته خود ژل ژوویدرم حاوی مقدار کمی لیدوکائین کاهنده درد است که میزان درد یا ناراحتی در طول تزریق را کاهش می‌دهد.

ماندگاری ژل ژوویدرم

ماندگاری ژل ژوویدرم به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

  • نوع ژوویدرم: انواع مختلف ژوویدرم با ترکیبات مختلف، ماندگاری متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها تا ۱۲ ماه دوام می‌آورند.
  • محل تزریق: ژوویدرم در نواحی با حرکت و جنب و جوش زیاد مثل ژل لب‌ و اطراف چشم‌ها، ماندگاری کمتری دارد. اما در نواحی که حرکت کمتر هستند، مانند گونه ها و گردن، ماندگاری بیشتر خواهد بود.
  • سن و سلامت پوست: در افراد جوان‌تر و با پوست سالم‌تر، ماندگاری ژوویدرم بیشتر است.
  • سبک زندگی: فعالیت‌های ورزشی شدید، تعریق زیاد و قرارگیری در معرض نور شدید آفتاب، ماندگاری ژوویدرم را کاهش دهد.
  • میزان و دوز تزریق ژل

به طور کلی، ماندگاری ژل ژوویدرم بین ۶ تا ۱۲ ماه است. اما این میزان ممکن است با توجه به عوامل فردی، افزایش یا کاهش یابد. بهترین راه برای حفظ نتیجه، مراجعه به پزشک متخصص و انجام تزریقات مجدد در زمان مناسب است. اثرات ژوویدرم نهایت تنها تا ۱۸ ماه باقی می‌ماند، بنابراین یک سال بعد از اولین تزریق، بهترین زمان برای تزریق دوباره است. به‌ این ترتیب، ظاهر جوان صورت قبل از از بین رفتن اثرات، حفظ می‌شود.

نمیدونی کدوم ژل ماندگاری بیشتری داره؟ همین حالا از متخصص بپرس.

عوارض ژل ژوویدرم

به طورکلی، فیلرهای پوستی حاوی هیالورونیک اسید با بدن سازگارترند و عوارض جانبی جدی ندارند، اما همانند هر روش زیبایی، تزریق ژل ژوویدرم ممکن است عوارضی به‌دنبال داشته باشد. البته عوارض ژل ژوویدرم معمولا موقتی بوده و طی چند روز برطرف می‌شوند. از شایع‌ترین عوارض احتمالی تزریق این فیلر پوستی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • قرمزی، تورم، درد و سوزش موقت در محل تزریق
  • عفونت
  • آلرژی و حساسیت
  • گلوله‌شدن ژل یا تشکیل توده زیر پوست
  • تغییر رنگ پوست در محل تزریق
  • اثرات نامطلوب روانی و کاهش اعتماد بنفس در اثر عدم رضایت از نتیجه

در چنین مواقعی بیمار با عوارض جدی‌تر و ماندگارتری مواجه خواهد شد مانند:

  • جای زخم و اسکار دائمی
  • ناهنجاری‌های بینایی
  • کوری یا دوبینی
  • سکته مغزی

به‌همین دلیل است که توصیه می‌شود در انتخاب جراح پلاستیک یا پزشک متخصص برای تزریق فیلرها نهایت دقت را داشته باشید که مجرب، ماهر و معتبر باشند.

متن انگلیسی:
More serious side effects are typically associated with unprofessional handling, like injecting Juvederm into a blood vessel unintentionally
ترجمه متن:
عوارض جانبی جدی‌تر معمولاً با تزریق غیرحرفه‌ای همراه است، مانند تزریق ناخواسته ژوویدرم به رگ خونی.

healthline

قیمت ژل ژوویدرم در دکترتو کلینیک

قیمت تزریق ژل ژوویدرم به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

  1. نوع ژوویدرم: انواع مختلف ژوویدرم با ترکیبات و کیفیت متفاوت، قیمت‌های متفاوتی دارند. ژوویدرم‌های با کیفیت بالاتر و حجم بیشتر، قیمت بیشتری دارند.
  2. محل تهیه: قیمت ژوویدرم در مراکز تخصصی زیبایی و کلینیک‌های پوست، مو و زیبایی، معمولا بالاتر از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین است.
  3. تعداد سی‌سی: هرچه حجم ژل مصرفی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. معمولا ژل‌های ۱ تا ۲ سی‌سی قیمت‌های مناسب‌تری دارند.

حداقل قیمت ژل ژوویدرم در ایران از ۸۰۰ هزار تومان شروع شده و تا ۳ میلیون تومان می‌رسد. قیمت هر یک سی‌سی ژوویدرم بین یک میلیون و دویست تا یک میلیون و پانصد هزار تومان است. شما می‌توانید از طریق دکترتو کلینیک قیمت تزریق فیلر توسط پزشکان مختلف را مشاهده کرده و سپس نوبت دریافت کنید.

انواع ژل ژوویدرم
ژل ژوویدرم، فیلر موقت پایه هیالورونیک اسید است که برای بهبود ظاهر پوست و حجم بخشیدن به برخی نواحی صورت استفاده می‌شود.

قیمت ژل ژوویدرم در داروخانه

قیمت این محصول در داروخانه‌ها نسبت به کلینیک‌های زیبایی مقرون به‌صرفه‌تر است.

قیمت ژل ژوویدرم خط خنده

قیمت ژل ژوویدرم اولترا هفت میلیون و دویست هزار تومان است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

دلایل زیادی برای استفاده از ژل ژوویدرم برای شادابی و بازگشت به روزگار جوانی صورت وجود دارند. این فیلر پوستی نسبت به سایر فیلرها، ماندگاری و قوام بیشتری دارد و باعث شادابی و شفافیت پوست، برجسته‌سازی لب‌ها و گونه، مشخص کردن زوایای چانه و فک، و رفع چین و چروک‌های پوستی و خط خنده می‌شود. وجود هیالورنیک اسید در ژل ژوویدرم به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و موجب آبرسانی آن می‌شود.

برای اینکه نتیجه مطلوب‌تری حاصل شود، بیش از یک‌بار تزریق آن توصیه می‌شود. هرچند که ژل ژوویدرم عوارض جانبی جدی ندارد، اما بهتر است برای کاهش ریسک بروز خطرات، حتما به پزشک متخصص پوست مجرب و ماهری مراجعه کنید، چرا که تزریق نادرست در محل نادرست می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی عروق خونی و عصب‌های زیر پوست شود. اگر تمایل به دریافت سریع‌ترین مشاوره پزشکی دارید می‌توانید از خدمات غیرحضوری دکترتو برای ویزیت آنلاین متخصص پوست استفاده کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

source

توسط chehrenet.ir