ژل بلوترو (Belotero)، نوعی فیلر سبک برای تزریق به لایه فوقانی پوست است که نسبت به سایر فیلرهای پوستی، گزینه بهتری برای رفع خطوط و چین‌های ریز و حجم‌دهی به نواحی حساس و ظریف پوست مانند زیر چشم است. پوست صورت به مرور زمان با افزایش سن، کلاژن و الاستین خود را از دست می‌دهد و در نتیجه پوست مستعد چین و چروک می‌شود. ژل بلوترو به‌عنوان فیلر هیالورونیک اسید برای بازگرداندن حجم از دست رفته پوست و از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های ناشی از پیری استفاده می‌شود و نسبت به سایر فیلرهای هیالورونیک اسید مشخصا برای ایجاد انسجام بیشتر و توازن ویسکوزیته و الاستیسیته پوست است. در ادامه این مطلب از دکترتو با ما باشید تا با ژل بلوترو، کاربردها، مزایا و عوارض این ژل بیشتر آشنا شوید. اگر قصد استفاده از فیلر برای برطرف‌کردن چین و چروک خود هستید بهتر است قبل از هر اقدامی با متخصص پوست در این باره مشورت کنید. شما می‌توانید علاوه بر تعیین وقت حضوری از دکترتو با بهترین پزشکان بصورت آنلاین در ارتباط باشید.

ژل بلوترو چیست؟

ژل بلوترو نوعی فیلر هیالورونیک اسید است که ماده طبیعی موجود در بدن است. این ژل با آب داخل پوست ادغام شده و باعث حجم دهی پوست شده و آن را صاف‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. بدن به‌تدریج به مرور زمان، هیالورونیک اسید موجود در ژل بلوترو را جذب کرده و به کمک آن چروک پوستی را کاهش داده، حجم از دست رفته پوست را احیا می‌کند و باعث تقویت کانتورهای صورت و زاویه‌سازی می‌شود.

ژل بلوترو جزء بهترین برند ژل لب بوده و نخستین بار در سال ۲۰۱۱ توسط سازمان غذا و دارو آمریکا برای رفع چروک‌های متوسط تا شدید اطراف دهان و بینی یا همان خط لبخند (خط خنده) تایید شد. در سال‌های بعد، تولید‌کننده، خط تولید محصولات خود را گسترش داد و فیلرهایی با قوام مختلف برای درمان انواع چروک‌های پوستی تولید نمود.

این ژل فرمول‌های مختلفی دارد که برای درمان خطوط ریز تا چروک‌های عمیق و شاداب‌تر کردن پوست، حجم‌دهی لب و برجسته‌سازی گونه‌ها به‌کار می‌رود. مانند بلوترو سافت که برای رفع خطوط بسیار ظریف و سطحی مناسب است، درحالی‌که، بلوترو والیوم برای احیا و ترمیم حجم از دست رفته صورت و به‌عنوان حجم‌دهی و فیلر گونه، بینی و لب‌ها تزریق می‌شود. نتیجه تزریق این ژل بلافاصله قابل مشاهده است و بسته به نوع ژل مصرفی، حدود شش تا دوازده ماه ماندگاری دارد.

فیلر بلوترو برای اکثر افراد قابل استفاده است اما افراد زیر ۱۸ سال و زنان باردار یا شیرده مجاز به مصرف آن نیستند و باید با مشورت پزشک باشد. افرادی که سابقه آلرژی شدید به‌خصوص نسبت به پروتئین‌های گرم مثبت دارند نیز مجاز به مصرف این نوع فیلر پوستی نیستند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد ژل بلوترو

اگر به‌دنبال راهی ساده و موثر هستید تا جوان‌تر و شاداب‌تر به‌نظر برسید، فیلرهای پوستی بهترین گزینه هستند. بلوترو، ژل تزریقی است که با از بین بردن خطوط و چروک‌های چهره، ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری به چهره‌تان می‌بخشد. کاهش خطوط ریز و چروک‌های اطراف بینی که نسبت به چروک‌های گوشه دهان تا قسمت بیرونی بینی عمیق‌تر هستند، کاربرد ژل بلوترو است. ژل بلوترو برای درمان و رفع چروک‌های اطراف دهان و بینی، پیشانی، چانه، گونه‌ها و لب و موارد زیر استفاده می‌شود:

  1. پر کردن خطوط و نواحی گود اطراف چشم، بینی و دهان
  2. رفع پف زیر چشم
  3. پر کردن و بهبود چروک‌های ناحیه پیشانی
  4. مشخص‌تر کردن و زاویه‌سازی فک و گونه‌ها
  5. اصلاح برآمدگی‌های کوچک بینی

فیلر بلوترو مشخصا برای اصلاح موارد زیر به‌کار می‌رود:

  • درمان اسکار آکنه
  • حجم دادن به لب‌های نازک و باریک
  • پر کردن گونه‌های فرورفته
  • خطوط فک تیز
  • رفع چین و چروک پیشانی
  • بهبود گودی و فرورفتگی زیرچشم
  • از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم
  • رفع خط خنده
  • از بین بردن خط اخم
  • کاهش چین و چروک چانه

متن انگلیسی:
 But unlike some other dermal fillers, Belotero Balance actually has a few unique uses that many other dermal fillers don’t
ترجمه متن:
برخلاف سایر فیلرهای پوستی، فیلر Belotero Balance کاربردهای زیادی دارد که بسیاری از فیلرهای پوستی دیگر ندارند.

dfwbody

ژل لب بلوترو

فیلر لب بلوترو نوعی فیلر تزریقی سازگار با پوست است که به لایه‌های سطحی تا میانی پوست تزریق شده تا خطوط دور لب را مشخص کرده و چروک‌های اطراف دهان را برطرف کند. به‌علاوه اینکه، این فیلر لب برای افزایش حجم لب‌های نازک هم استفاده می‌شود. ژل لب بلوترو، قوام نرم ژل مانندی دارد و هیالورونیک اسید موجود در آن با آب درون پوست صورت ترکیب شده تا خطوط و چروک‌های پوستی را کامل پر کند. برخی مدل‌های ژل لب بلوترو، حجم بیشتری دارند و باعث حجم‌دهی بیشتر و بزرگ‌تر کردن لب‌ها، گونه‌ها یا فیلر چانه می‌شوند.

نمیدونی ژل بلوترو برای لب‌هات گزینه خوبی هست یا نه؟

با متخصص مشورت کن.

فواید ژل بلوترو

بلوترو نام تجاری فیلر پوستی تزریقی حاوی هیالورونیک اسید است که به‌صورت طبیعی باعث افزایش حجم پوست، کاهش میزان چین و چروک‌های پوستی و تحریک تولید سلول‌های پوستی جدید می‌شود. برخی از مزایا و فواید ژل بلوترو عبارتند از:

  • نتایج طبیعی روی صورت و پوست
  • حذف چین و چروک و خطوط ناشی از افزایش سن
  • نتایج قابل مشاهده بلافاصله بعد تزریق
  • عوارض جانبی کم بدون برش، زخم و خونریزی
  • دوره نقاهت کوتاه
  • حجم‌دهی گونه‌های تخت و لب‌های نازک
  • پرشدن خط فک و گونه‌ها
مزیت شرح
کاهش خطوط و چین و چروک بلوترو می‌تواند برای پر کردن خطوط و چین و چروک‌های متوسط تا عمیق، مانند خطوط خنده، خطوط پیشانی و خطوط گردن استفاده شود.
افزایش حجم این ژل می‌تواند برای حجم‌دهی به نواحی مختلف مانند گونه‌ها، لب‌ها و زیر چشم‌ها استفاده شود و ظاهری جوان‌تر به آنها بدهد.
بهبود خاصیت ارتجاعی پوست بلوترو می‌تواند به تحریک تولید کلاژن و الاستین کمک کند، که به نوبه خود باعث افزایش صاف‌شدن و سفتی پوست می‌شود.
آبرسانی به پوست این ژل حاوی اسید هیالورونیک است که یک ماده طبیعی موجود در پوست است و به حفظ رطوبت آن کمک می‌کند.
نتایج طولانی مدت اثرات بلوترو می‌تواند تا ۱۲ ماه طول بکشد.
روش سرپایی تزریق بلوترو یک روش سرپایی سریع و آسان است که نیازی به بیهوشی ندارد.
بهبود سریع اکثر افراد می‌توانند بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های عادی خود بازگردند.
ایمنی بلوترو یک ماده تأیید شده توسط FDA است که سابقه ایمنی خوبی دارد.
فواید ژل بلوترو

طرز استفاده از ژل بلوترو

پیش از انجام تزریق ژل، پزشک متخصص یا جراح زیبایی مجرب و ماهری استفاده کنید که میزان رضایت مراجعین بالایی دارد. بعد از مشورت با پزشک معالج و طرح انتظارات و خواسته‌ها از نتیجه کار، پزشک سوالاتی درمورد سابقه پزشکی بیمار می‌پرسد. بهتر است هرگونه سابقه بیماری یا آلرژی را به پزشک اطلاع دهید. چنانچه دارو یا مکمل خاصی مصرف می‌کنید، حتما از قبل پزشک را در جریان بگذارید.

خانم‌های باردار یا شیرده گزینه مناسبی برای تزریق فیلرهای پوستی نیستند، حتما پزشک را در جریان بارداری و شیردهی خود قرار دهید. پزشک قبل از تزریق، نقاط تحت درمان را با ماژیک علامت‌گذاری کرده و سپس پوست را با پد الکلی تمیز و ضدعفونی می‌کند. استفاده از ژل بلوترو نیازی به بیهوشی ندارد و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. سپس پزشک، ژل را در نواحی علامت‌گذاری شده تزریق می‌کند که معمولا پیشانی، اطراف دهان و چشم‌ها و خط اشک از گوشه داخلی چشم‌ها به پایین تا وسط گونه‌ها را شامل می‌شود. کل فرایند تزریق ژل بلوترو حدود ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد، بسته به اینکه تزریق به کدام نواحی صورت باید باشد.

بعد تزریق نیازی به بستری شدن نیست و فرد می‌تواند به روال عادی زندگی بازگردد. معمولا تزریق در همان یک جلسه انجام می‌شود، اما گاهی ممکن است نیاز به جلسه ترمیم باشد. معمولا دو هفته بعد از اولین تزریق، نتایج فیلر به خوبی و کامل روی پوست نمایان می‌شوند. در صورتی که بیمار از نتیجه کار راضی نباشد یا مشکلاتی مانند عدم تقارن صورت دیده شوند، باید در جلسه ترمیمی، دوباره قدری ژل به نواحی مورد نظر تزریق شده تا مشکل برطرف شود.

قیمت ژل بلوترو چقدر است؟
ژل بلوترو نخستین بار در سال ۲۰۱۱ توسط سازمان غذا و دارو آمریکا برای رفع چروک‌های متوسط تا شدید اطراف دهان و بینی یا همان خط لبخند (خط خنده) تایید شد.

ماندگاری ژل بلوترو

فیلرهای پوستی از جمله ژل بلوترو، جزو روش‌های حجم‌دهی و جوانسازی موقت هستند که باید هر چند وقت یکبار تمدید شوند. البته فاکتورهای مختلفی روی ماندگاری ژل بلوترو تاثیر می‌گذارند از جمله نوع ژل، وسعت و عمق ناحیه درمان، واکنش پوست فرد و ژنتیک. نتیجه بلافاصله بعد تزریق قابل مشاهده است.

مراقبت‌های بعد از انجام کار نیز روی ماندگاری ژل بلوترو تاثیر می‌گذارند. تا ۲۴ ساعت بعد تزریق ژل نباید حمام بروید و صورت را بشویید. تا سه روز از انجام فعالیت‌های جسمی سنگین و شدید یا بلند کردن اشیای سنگین خودداری کنید، چرا که باعث فشار و تنش به ناحیه صورت شده و روی اثرگذاری و ماندگاری ژل تاثیر منفی دارد. تا ۴۸ ساعت بعد تزریق ژل، نباید رو به صورت بخوابید و از لمس، مالش یا ماساژ نواحی تزریق خودداری کنید.

بهترین حالت خواب، خوابیدن به پشت است تا صورت هیچ تماسی با بالش نداشته باشد، چرا که اصطحکاک ناشی از برخورد نواحی تزریق ژل با بالش باعث ایجاد عفونت و تشدید عوارض احتمالی شده و ماندگاری ژل بلوترو را هم پایین‌تر می‌آورد. حفظ رطوبت و هیدراتاسیون پوست هم روی ماندگاری این ژل تاثیر دارد. بهتر است تا سه روز بعد مایعات بیشتری بنوشید و از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.

متن انگلیسی:
Based on clinical evidence, Belotero results can last from 6 to 12 months, depending on the product used. Belotero Balance and Belotero Basic, for subtle to moderate lines and lip enhancement, can last up to 6 months . Belotero Soft, for fine lines and lip enhancement, lasts up to one year
ترجمه متن:
براساس شواهد بالینی نتایج ژل بلوترو بسته به نوع ژل مصرفی، بین شش تا دوازده ماه می‌تواند ماندگاری داشته باشد. ژل بلوترو بالانس و بلوترو بیسیک برای رفع خطوط ظریف تا متوسط و حجم‌دهی و برجسته‌سازی لب‌ها می‌توانند تا شش ماه ماندگاری داشته باشند. ماندگاری ژل بلوترو سافت برای خطوط ریز و حجم‌دهی لب تا یکسال است.

healthline

طرز استفاده از ژل بلوترو چگونه است؟
در صورتی که بیمار از نتیجه کار راضی نباشد یا مشکلاتی مانند عدم تقارن صورت دیده شوند، باید در جلسه ترمیمی، دوباره قدری ژل به نواحی مورد نظر تزریق شده تا مشکل برطرف شود.

عوارض ژل بلوترو

فیلرهای تزریقی بر پایه هیالورونیک اسید، معمولا کم‌خطر با حداقل عوارض هستند، اما همانند هر روش زیبایی، ژل بلوترو هم ممکن است عوارضی داشته باشد. از عوارض ژل بلوترو می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. کبودی
  2. قرمزی
  3. درد
  4. خارش و سوزش
  5. ایجاد توده‌ها و برجستگی‌های زیرپوستی کوچک
  6. التهاب و ناراحتی

از هر دو نفری که ژل بلوترو بالانس تزریق کردند، حداقل یک نفر این واکنش‌ها را نشان می‌دهند. واکنش‌ها و عوارض ژل بلوترو جدی نیستند و معمولا طی یک تا دو هفته برطرف می‌شوند.

از عوارض نادر تزریق ژل بلوترو می‌توان از موارد زیر نام برد:

  1. تغییر رنگ پوست در نواحی تزریق
  2. سفت‌شدن پوست
  3. ایجاد توده‌های برجسته زیر پوست یا گلوله‌شدن ژل زیر پوست
  4. بی‌حسی
  5. خشک‌شدن لب‌ها

گاهی در برخی افراد، ممکن است تزریق ژل بلوترو باعث بروز عوارض بسیار جدی و خطرناک شود مانند:

  1. جای زخم و اسکار دائم
  2. سکته مغزی
  3. کوری

هرچند که بیشتر این عوارض جانبی معمولا در اثر تکنیک نامناسب تزریق یا عدم مهارت پزشک حین تزریق ایجاد می‌شوند. با انتخاب پزشک متخصص مجرب و جراح زیبایی ماهر که تجربه زیاد در تزریق فیلرهای پوستی دارد، می‌توانید ریسک بروز عوارض جانبی را به‌حداقل برسانید. با توجه به اینکه، بلوترو دوره ریکاوری و نقاهت نیاز ندارد، اما توصیه می‌شود که یک یا دو روز استراحت کنید و ترجیحا فعالیت کاری نداشته باشید.

نگران عوارض بعد از تزریق ژل هستی؟ سوالات خودت رو از متخصص بپرس.

قیمت ژل بلوترو در دکترتو کلینیک

فاکتورهای مختلفی مانند نوع ژل، میزان حجم مصرفی، شدت و وسعت ناحیه درمان، تعداد جلسات درمانی برای تزریق، تخصص و مهارت پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک روی قیمت تزریق ژل بلوترو تاثیر می‌گذارند. معمولا در شهرهای بزرگ‌تر، هزینه تزریق ژل بلوترو بیشتر است. این نکته را هم درنظر داشته باشید که تزریق فیلرهای پوستی، نوعی روش زیبایی است نه درمانی، بنابراین، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

فیلرهای بلوترو جزو بهترین ژل‌های پوستی موجود در بازار هستند و قیمت بالایی دارند. هزینه تزریق ژل بلوترو براساس سی سی است که قیمت هر یک سی سی آن از ۸ میلیون تومان شروع می‌شود. برای اطلاع از قیمت دقیق می‌توانید از طریق دکترتو کلینیک اقدام کنید. قیمت‌ها را مقایسه کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ژل بلوترو، نوعی فیلر پوستی حاوی هیالورونیک اسید است که برای رفع خطوط و چروک‌های پوستی سطحی تا کم عمق و چین‌های پیشانی ناشی از افزایش سن، حجم‌دهی گونه، فک و لب‌ها استفاده می‌شود. این محصول علاوه بر تقویت ویژگی‌های ظاهری صورت، نشانه‌های ناشی از افزایش سن را هم فقط با چند تزریق کوچک برطرف می‌کند.

ژل بلوترو انواع مختلفی با کاربری‌های متفاوت دارد و از بهترین فیلرهای پوستی موجود در صنعت زیبایی است که بین شش ماه تا یک سال ماندگاری دارد. خوشبختانه، عوارض جانبی جدی ندارد، اما بهتر است که حتما توسط پزشک متخصص پوست تزریق شود تا ریسک بروز عوارض جانبی آن به‌حداقل برسد. چنانچه ساعات اولیه بعد از تزریق خود را می‌گذارنید برای پرسش سوالات خود می‌توانید از خدمات آنلاین دکترتو استفاده کنید. شما می‌توانید با دکتر آنلاین پوست و مو بصورت تلفنی و متنی مشورت نمایید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

source

توسط chehrenet.ir