آیا به دنبال یک راه حل فوق العاده برای احیای عمیق پوست خود هستید؟ حتما ماسک استیکی صورت را امتحان کنید. این محصول خارق العاده برای از بین بردن جوش های سر سیاه، کنترل چربی و تغذیه و آبرسانی پوست طراحی شده است. ترکیبات طبیعی موجود در این ماسک می تواند منافذ پوست شما را از آلودگی ها پاک کند و درخشندگی را به چهره شما بازگرداند. استفاده آسان و مقرون به صرفه بودن این ماسک آن را به یک گزینه ایده آل برای اضافه کردن به روتین روزانه مراقبت از پوست تبدیل کرده است. اگر شما هم به این جادوی کوچک علاقه مند شده اید، تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید. ما شما را با انواع ماسک استیکی آشنا می کنیم و درباره خواص و طرز استفاده از آن به طور مفصل صحبت می کنیم.

آموزش پاکسازی پوست صورت



ثبت نام و مشاوره رایگان

تاثیر ماسک استیکی بر روی پوست چیست؟

ماسک استیکی یا mask stick فواید بسیاری برای پوست دارد و به همین دلیل به سرعت جای خود را در میان سایر محصولات مراقبت از پوست باز کرده است. این نوع ماسک صورت دارای عناصر طبیعی و گیاهی است و می تواند مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین کند. تاثیر ماسک استیکی بر روی پوست بسته به محتویاتی که در آن به کار رفته است متفاوت است. اما به طور کلی این نوع ماسک ها پوست را هیدراته می کنند، منافذ پوست را به طور عمیق پاکسازی می کنند و در نتیجه پوستی ابریشمی، شاداب و درخشان را به شما هدیه می دهند.

معرفی انواع ماسک استیکی و خواص آن

ماسک های استیکی در ابتدا با عصاره چای سبز به بازار ارائه شدند و به همین دلیل به آن ها green mask stick (به معنای ماسک استیکی سبز) نیز گفته می شود. اما به دلیل استقبال گسترده مردم ، این محصول در سایر فرمولاسیون ها مانند بادمجان، توت فرنگی، ‌ذغال و … نیز تولید شده است. در ادامه انواع ماسک استیکی را معرفی می کنیم و خواص هریک را توضیح می دهیم:

ماسک استیکی چای سبز

روش استفاده از ماسک استیکی چای سبز و فواید آن

ماسک استیکی چای سبز حاوی عصاره چای سبز است و می تواند به طور موثری جوش های سر سیاه را کاهش دهد. علاوه بر این با کاهش میزان تولید سبوم، تعادل رطوبت و چربی را تنظیم کرده و پوست را به حالت تعادل برمی گرداند. استیک چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از این طریق از پوست شما در برابر اشعه UV و سایر آلودگی های محیطی محافظت می کند. همچنین منافذ پوست را عمیقا پاکسازی می کند و از این طریق از بروز آکنه جلوگیری می کند. از دیگر مزایای این ماسک  فوق العاده می توان به آبرسانی، سفید کردن و تغذیه پوست اشاره کرد. 

برای استفاده از ماسک چای سبز ابتدا پوست خود را به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس این ماسک را روی صورتتان بمالید تا جایی که یک لایه ضخیم از ماسک روی پوستتان را بپوشاند. دقت کنید که نباید ماسک را به دور چشم هایتان بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس با یک دستمال مرطوب ماسک را از روی پوستتان پاک کنید. در نهایت نیز با آب و شوینده مناسب پوست خود بشویید. اگر پوستتان چرب است می توانید از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید. اگر پوست نرمالی دارید ۱ تا ۲ بار در هفته و در صورت خشک بودن پوستتان ۱ بار در هفته کافی است. همچنین اگر پوست شما مختلط است می توانید ۲ تا ۳ بار در هفته در ناحیه T و ۱ تا ۲ بار در هفته در سایر قسمت های صورتتان از این ماسک استفاده کنید.

ماسک استیکی بادمجان

طرز استفاده ماسک استیکی بادمجان و خواص آن

ماسک استیکی بادمجان حاوی عصاره بادمجان است و تاثیر شگفت آوری بر کاهش و درمان جوش زیرپوستی و سایر آکنه های صورت دارد. این ماسک کوچک تسکین دهنده مبتنی بر خاک رس دارای نیامسینامید است. این ترکیبات باعث می شود به مرور زمان و در اثر استفاده مداوم رنگدانه های پوست کاهش یافته و پوست به طور محسوسی روشن شود. این خاصیت ماسک بادمجان آن را به یک گزینه ایده آل برای افرادی که در اثر آفتاب سوخنگی دچار تیرگی پوست یا کک و مک شده اند، تبدیل می کند. پودر دندروبیوم موجود در این محصول به طور موثری بافت پوست را بهبود می بخشد و آکنه را کاهش می دهد.

طرز استفاده از استیک چای سبز نیز مانند گرین ماسک است و تفاوتی ندارد. اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه است، توصیه می کنیم که از هر دو ماسک به طور همزمان استفاده کنید. ماسک بادمجان آکنه های صورت شما را پاکسازی می کند و ماسک چای سبز منافذ پوست شما را به طور کامل تمیز کرده و از بروز آکنه جلوگیری می کند.

ماسک استیکی توت فرنگی

ماسک استیکی توت فرنگی+ فواید آن

بهترین محصول مراقبت از پوست برای کنترل چربی، خوشبو و جذاب! ماسک استیکی توت فرنگی حاوی عصاره توت فرنگی است که پوست شما را هیدراته می کند، آن را تسکین می دهد و در عین حال با آکنه و جوش های سرسیاه مبارزه می کند. این ماسک حاوی دانه های توت فرنگی است که می تواند پوست شما را به آرامی لایه برداری کند. همچنین ناخالصی ها و آلودگی های درون منافذ پوست را به طور عمیق پاکسازی می کند و طراوت و درخشش را به پوست شما بازمی گرداند. علاوه بر این خاک رس موجود در ماسک توت فرنگی علاوه بر آبرسانی، پوست شما را سفت می کند و ظاهر ناخوشایند منافذ باز پوست را از بین می برد.

ماسک استیکی خاک رس و فواید آن

ماسک استیکی خاک رس حاوی پوست لوبیای قرمز است که به کوچک شدن منافذ بار پوست کمک می کند. همچنین مانند سایر ماسک های استیکی پوست را پاکسازی می کند، انواع آکنه را از بین می برد و پوست را روشن می کند. این ماسک برای همه انواع پوست مناسب است و باعث آبرسانی و درخشندگی پوست می شود. این ماسک حاوی کائولین و گل رس سفید است که می تواند چربی مازاد پوست را به خود جذب کند. همچنین سد فیزیکی پوست را تقویت و بازسازی می کند و از نفوذ عوامل آلودگی و بیماری زا به درون بافت پوست جلوگیری می کند.

انواع ماسک استیکی

ماسک استیکی گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل برای پوست فواید بسیار زیادی دارد. آنتی اکسیدان رادیکال های آزاد را به دام می اندازد، خاصیت آنتی باکتریالی دارد و می تواند باکتری های مولد آکنه را از بین ببرد، و همچنین باعث روشن شدن پوست می شود. ماسک استیکی گریپ فروت خطوط و چین و چروک ها را از بین می برد، با التهابات پوستی مبارزه می کند و می تواند چربی پوست را کنترل کند. علاوه بر این گریپ فروت خاصیت لایه برداری دارد. بنابراین بهتر است که آن را شب ها به پوستتان بزنید و روز بعد از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

ماسک استیکی زغال و خاصیت آن

ماسک استیکی زغال حاوی زغال فعال است که به از بین بردن ناخالصی ها و پاکسازی عمیق پوست کمک می کند. در فرمولاسیون این ماسک نیز همانند سایر انواع ماسک استیکی خاک رس به کار رفته که باعث باز شدن منافذ پوست، تمیز شدن آن ها، کنترل چربی صورت، کاهش آکنه و افزایش سفیدی و درخشندگی پوست می شود. همچنین کائولن موجود در این ماسک به عنوان لایه بردار عمل می کند و علاوه بر پاکسازی پوست باعث تسکین آن می شود. عناصر موجود در ماسک استیکی اصلی زغالی شامل زغال فعال، عصاره چای سبز، اسید هیالورونیک، نیاسینامید، عصاره آلوئه ورا، ویتامین E است.

مزایای ماسک استیکی

مزایای استفاده از ماسک استیکی (mask stick)

همانطور که تا کنون متوجه شدید، خواص ماسک استیکی فراوان است. اما محبوب ترین فواید این ماسک فوق العاده به شرح زیر است:

قدرت آنتی اکسیدانی

محتویات استفاده شده در این ماسک ها مانند چای سبز، گریپ فروت، و توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است. این عناصر مهم و ضروری برای پوست می توانند رادیکال های آزاد را خنثی کنند و از پوست در برابر اثر آلودگی های محیطی و اشعه های مضر خورشید جلوگیری کنند.

آبرسانی پوست

بسته به فرمولاسیونی که برای ساخت استیک ماسک به کار رفته است، ممکن است برخی عناصر مرطوب کننده مانند اسید هیالورونیک یا گلیسیرین وجود باشد تا پوست را عمیقا هیدراته کرده و به درخشندگی آن کمک کند.

موثر در برابر آکنه

خاک رس که در فرمولاسیون تمام استیک ماسک ها ثابت است می تواند چربی اضافی را به خود جذب کند و از این طریق به کاهش آکنه کمک کند. همچنین زغال فعال موجود در ماسک زغالی آلودگی را پاک کرده و از این طریق با آکنه مبارزه کند. علاوه بر این ها ماسک ها چای سبز یا گریپ فروت سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که برای درمان آکنه بسیار مفید است.

قابض پوست

این خاصیت ماسک های استیکی باعث می شود منافذ پوست کوچک تر شده و پوست سفت تر به نظر برسد. این ویژگی به بهبود ظاهر پوست کمک بسیاری می کند.

طرز استفاده از ماسک استیکی

قیمت ماسک استیکی چقدر است؟

قیمت ماسک استیکی با توجه به حواص خارق العاده ای که دارد بسیار پایین است. اگر به دنبال یک محصول مراقبت از پوست همه کاره و مقرون به صرفه هستید، حتما این ماسک ها را امتحان کنید.

ماسک استیکی چقدر باید روی پوست بماند؟

طرز استفاده از ماسک استیکی بسیار ساده است. کافی است پس از شستشو و خشک کردن صورتتان آن را روی صورت بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید. اگر احساس کردید که پوستتان دچار کشیدگی شده است، حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

source

توسط chehrenet.ir