توجه به حساب و کتاب سفرها مخصوصاً سفر به کشورهای خارجی، همانند ترکیه حائز اهمیت بوده و باید قبل از مسافرت و تهیه تور ترکیه آن را مورد بررسی قرار داد. برای مثال باید بدانید که هزینه خورد و خوراک، رفت و آمد، خرید و… در کشور ترکیه به چه صورت است و چه مبلغی را باید با خود همراه داشته باشید. توجه کنید که هزینه سفر به ترکیه به عوامل بسیار متنوعی وابسته است و سلیقه شخصی نیز در آن دخالت دارد. برای مثال برخی افراد تمایل دارند تا به صورت هوایی به ترکیه سفر کنند و برخی افراد سفر زمینی را ترجیح می‌دهند. تمامی این عوامل می‌تواند در هزینه‌های سفر به ترکیه دخیل باشد و بررسی هر یک از این عوامل می‌تواند در کیفیت سفر تاثیر چشم‌گیری بگذارد.

برای سفر به ترکیه چه مقدار پول لازم است؟

بررسی انواع هزینه های سفر به ترکیه

با توجه به آنکه هزینه‌های سفر به ترکیه شامل موارد مختلفی می‌شود، باید هر یک را به صورت کامل مورد بررسی قرار داد. چه شما به صورت شخصی سفر کنید، چه تور ترکیه را تهیه نمایید، در هر صورت هزینه‌های مربوط به سفر به این کشور تعیین شده هستند که در ادامه به هر یک اشاره می‌کنیم.

هزینه صدور یا تمدید پاسپورت

به منظور خروج از کشور و سفر به دیگر نقاط جهان، حضور پاسپورت الزامی است. اگر قبلاً سفری به خارج از کشور نداشته‌اید، باید اقدام به تهیه پاسپورت نمایید و در صورتی که قبلاً آن را فراهم کرده‌اید، در صورت عدم وجود اعتبار می‌بایست آن را تمدید کنید. برای دریافت پاسپورت باید به پلیس به ۱۰+ مراجعه نمایید و هزینه‌هایی را بابت تمدید یا صدور پاسپورت پرداخت کنید.

  • هزینه صدور گذرنامه: ۱,۲۵۰,۰۰۰ ریال
  • هزینه عوارض شهرداری: ۶۲,۵۰۰ ریال
  • خدمات گذرنامه: ۷۳۱,۵۲۰ ریال
  • هزینه عکاسی و احراز هویت: ۴۳۰,۰۰۰ ریال

عوارض خروج از کشور

هر زمان که شما تمایل به خروج از کشور را داشته باشید، باید مبلغی را به دولت بپردازید که برای بار اول ۴۰۰ هزار تومان، بار دوم ۶۰۰ هزار تومان و دفعات سوم به بعد ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

هزینه سفر به ترکیه با تور

اگر جزو افرادی هستید که تمایل دارند تور ترکیه را تهیه کنند، باید بدانید که معمولاً این تورها یک روزه تا ۱۰ روزه ارائه می‌شوند. معمولا آژانس‌های مسافرتی تور ترکیه را سه شب و چهار روز ارائه می‌دهند که هزینه سفر به ترکیه با تور به فاکتورهای مختلفی وابسته است. برای مثال نوع پرواز شما، هتل انتخابی، خدمات ارائه شده از سوی آژانس هواپیمایی و… می‌توانند در هزینه نهایی سفر به ترکیه تاثیرگذار باشند. در حالت کلی سفر به ترکیه با تور هزینه کمتری را نسبت به سفر شخصی شامل می‌شود.

هزینه سفر به ترکیه بدون تور

برخی افراد بنابر دلایلی تمایل به سفر شخصی دارند و می‌خواهند به صورت تنهایی یا با خانواده از زیبایی‌های ترکیه بهره ببرند. شما می‌توانید هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی راهی ترکیه شوید که بدون شک هزینه سفر با هواپیما بیشتر از زمینی است. توجه داشته باشید که در سفر به این کشور بدون تور ترکیه، تمامی هزینه‌ها و خدمات، صفر تا صد برعهده شما بوده و باید تمامی اقدامات را به نحو احسن انجام دهید.

برای سفر به ترکیه چه مقدار پول لازم است؟

هزینه سفر به ترکیه با هواپیما

یکی از ساده‌ترین، راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به ترکیه انتخاب هواپیما است. شما می‌توانید در زمانی کوتاه، بلیط خود را به صورت آنلاین از طریق سایت‌های موجود تهیه کنید. هزینه سفر به ترکیه با هواپیما به نوع پرواز شما بستگی دارد که می‌توانید هم فرست کلاس را انتخاب کنید که هزینه بالاتری را شامل می‌شود یا به سراغ پروازهای اقتصادی موجود بروید. شما می‌توانید در صورت داشتن سفری اقتصادی، تور ترکیه لحظه آخری که قیمتی بسیار مقرون‌به صرفه دارد را تهیه نمایید.

هزینه سفر به ترکیه با قطار یا اتوبوس

به منظور سفر به ترکیه با قطار یا اتوبوس باید بلیط آنها را تهیه کنید که اتوبوس‌ها از دو شهر تبریز و تهران راهی مرز بازرگان می‌شوند تا بتوانند به ترکیه ورود پیدا کنند. استفاده از قطار می‌تواند رفاه و آسایش بیشتری را نسبت به اتوبوس برای شما ایجاد می‌کند و شما می‌توانید از طریق قطار از تهران اقدام کنید و به وان ترکیه بروید. سپس مقصد نهایی خود را انتخاب کرده و با تاکسی یا اتوبوس‌های موجود، خود را به دیگر شهرهای ترکیه برسانید.

هزینه اقامت در ترکیه

یکی از فاکتورهای بسیار تاثیرگذار بر هزینه‌های سفر به ترکیه، اقامت این کشور به حساب می‌آید که می‌توان به منظور اقامت موارد بسیار مختلفی را انتخاب کرد. در واقع به دلیل توریستی بودن کشور ترکیه شما می‌توانید هتل‌ها و مهمانسراهای بسیار زیادی را در سطح کشور ببینید که هم قیمت‌های متفاوتی دارند و هم امکانات مختلفی را ارائه می‌دهند. معمولاً در تور ترکیه باید حداقل ۲۰۰ لیر تا حداکثر ۱۳ هزار لیر را به دلخواه و متناسب با نوع هتل یا هاستل بپردازید.

هزینه سفر به ترکیه با ماشین شخصی

با ماشین شخصی فاصله‌ای که از تبریز تا استانبول ترکیه وجود دارد، حدود ۲۳ ساعت طول می‌کشد. به منظور بهره بردن از ماشین شخصی برای سفر به ترکیه باید مبالغی را برای هزینه برگ کاپوتاژ، ترجمه گواهینامه بین المللی، دفترچه مالکیت، پلاک ترانزیت خودرو و… بپردازید.

هزینه حمل و نقل در ترکیه

تنوع وسایل نقلیه و عمومی در ترکیه بالا است و شما می‌توانید از اتوبوس، تراموا، مترو، تاکسی‌های عمومی و اینترنتی و اجاره خودرو بهره ببرید. برای مثال هزینه مترو در ترکیه برای یک بلیط تک سفره ۱۵ لیر و بلیط رفت و برگشت ۲۵ لیر است.

برای سفر به ترکیه چه مقدار پول لازم است؟

دیگر هزینه‌های سفر به ترکیه

از دیگر هزینه‌های سفر به ترکیه که کاملاً به صورت دلخواه هستند و سلیقه شخصی شما در آنها دخالت داده می‌شود می‌توان به تهیه سیم کارت این کشور اشاره داشت. اگر با تور ترکیه راهی این کشور می‌شوید، هزینه‌های خورد و خوراک برعهده برپا کننده تور است؛ اما اگر به صورت شخصی راهی ترکیه می‌شوید باید به رستوران‌ها و کافه‌های موجود در سطح کشور مراجعه کنید که این موضوع می‌تواند در هزینه‌های سفر شما تاثیرگذار باشد. اگر تمایل به خرید نیز دارید، باید مبلغ بیشتری را با خود به کشور ترکیه ببرید تا بتوانید از خریدی عالی و باکیفیت بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

تور ترکیه که توانسته جذابیت‌های بسیار بالایی را برای گردشگران ایجاد کند، هزینه‌های مختلفی را شامل می‌شود. در واقع کشور ترکیه برای ایرانیان توانسته انتخابی عالی باشد و مناسب بودن هزینه‌های این سفر نیز یکی از مهم‌ترین دلایل جذابیت‌های ترکیه به شمار می‌آید. اقامت و انتخاب نحوه سفر اعم از زمینی و هوایی، هزینه‌های متفاوتی دارد که سفر هوایی گران‌تر است. در کنار اقامت و رفت و آمد می‌توان به هزینه رستوران، خرید، تهیه سیم کارت، تهیه پاسپورت و… اشاره داشت.

source

توسط chehrenet.ir