اپل علاوه بر کار روی اپل واچ سری ۱۰ و اپل واچ اولترا ۲، در حال توسعه‌ی نسخه‌ی جدیدی از ساعت هوشمند اقتصادی‌تر خود یعنی اپل واچ SE است. بر اساس گزارش جدیدی که امروز منتشر شد، اپل در حال بررسی یک تغییر بزرگ برای نسل بعدی اپل واچ SE است: استفاده از بدنه‌ی پلاستیکی.

در حال حاضر، اپل واچ SE همانند مدل‌های رده‌بالاتر اپل واچ، از آلومینیوم ساخته شده است. اپل هنگام به‌روزرسانی آخرین اپل واچ SE در سال ۲۰۲۲، بخش پشتی آن را از سرامیک به ماده جدیدی از جنس «نایلون کامپوزیت» تغییر داد. مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، در جدیدترین نسخه‌ی خبرنامه‌ی Power On خود گزارش می‌دهد که اپل واچ SE نسل بعدی ممکن است قاب آلومینیومی خود را کنار گذاشته و از «پلاستیک سخت» استفاده کند.

اپل واچ SE

این گزارش جزئیات بیشتری ارائه نمی‌کند، اما مزیت آشکار این تغییر، کاهش هزینه‌ها است. اگر اپل ساخت اپل‌ واچ‌ SE را از آلومینیوم به پلاستیک تغییر دهد، می‌تواند قیمت اولیه‌ی آن را که در حال حاضر ۲۴۹ دلار است، کاهش دهد. برای مقایسه، قیمت ساعت هوشمند اقتصادی‌تر سامسونگ از ۱۹۹ دلار شروع می‌شود.

برای یادآوری باید بگوییم که اپل در سال ۲۰۱۳ از آیفون ۵C با بدنه پلاستیکی رونمایی کرد که این تصمیم سروصدای زیادی به راه انداخت. این گوشی در واقع نسخه‌ای با بدنه‌ی جدید از آیفون ۵ بود. بدنه‌ی این گوشی از پلی‌کربنات ساخته شده بود و در رنگ‌های متنوع و جذابی عرضه می‌شد. آیفون ۵C با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد. منتقدان این بدنه‌ی پلاستیکی را نسبت به روکش‌های فلزی لوکس مدل‌های قبلی تنزل کیفیت می‌دانستند و برخی از مصرف‌کنندگان هم بر این باور بودند که با توجه به ماده به‌کار رفته، قیمت این گوشی همچنان بالا است.

۱۲,۱۹۰,۰۰۰

تومان

۲۱,۱۵۰,۰۰۰

تومان

منبع: MacRumors

source

توسط chehrenet.ir