اگر حتی کمی اهل آرایش باشید، حتما می‌دانید که آرایش روزمره و آرایش مهمانی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.
این روزها در شبکه‌های اجتماعی، پست‌های زیادی از آرایش‌های الهام بخش منتشر می‌شود که ممکن است هریک برای موقعیت یا مناسبت خاصی مناسب باشد. از آرایش عروسی گرفته تا میک‌آپ‌های مناسب برای جلسات کاری؛ در میان جمع می‌درخشید، اگر بدانید که برای هر مناسبت چه آرایش و چه لباسی را انتخاب کنید. درادامه زیباترین مدلهای آرایش صورت برای مناسبت‌های مختلف را باهم بررسی می‌کنیم. فقط کافیست کیف لوازم آرایش خود را بردارید، جلوی آینه بنشینید و این مراحل را دنبال کنید.

آرایش مناسب شرکت در عروسی

مرحله 1- عجله نکنید و آرایش خود را با استفاده از پرایمر صورت، کرم پودر و کانسیلر شروع کنید. رنگ کرم‌پودر و کانسیلر را با توجه به رنگ پوست‌تان انتخاب کنید و از آنجایی که قرار است آرایش برای مدت طولانی روی صورت‌تان بماند، از لوازم آرایشی استفاده کنید که ماندگاری خوبی دارند.

مرحله 2- کانسیلر را با استفاده از یک اسفنج نرم با دقت در اطراف چشم پخش کنید. اگر سبک آرایشی براق و درخشان را دوست دارید، می‌توانید با استفاده از یک هایلایتر قسمت‌هایی از صورت را روشن و برجسته کنید.

مرحله 3- با توجه به رنگ لباس و نوع آرایش‌تان، رنگ سایه دلخواهتان را انتخاب کنید. اگر پشت پلک‌تان بلند است، رنگ‌های تیره مثل دودی و ذغالی، معمولا با هر لباسی تناسب داشته و روی هر صورتی جذابیت دارند. سایه را از گوشه داخلی شروع کنید و آن را با رنگ تیره تر در امتداد چشم به سمت استخوان ابرو بکشید. سپس خط چشم بزنید تا چشمانتان درشت تر و زیباتر به نظر برسد؛ البته در صورت استفاده از سایه‌های تیره، شاید دیگر نیازی به خط چشم نداشته باشید.

مرحله 4- برای جذابیت بیشتر، از مژه‌های مصنوعی استفاده کنید و سپس با ریمل مژه‌ها را یکدست و مرتب کنید. در آخر، رژ لب بزنید تا ظاهر کلی خود را متعادل کنید.

مرحله ۵- حتی اگر زیباترین مدل‌های آرایش صورت را اعمال کنید، بدون استفاده از فیکساتور آرایش شما کامل نخواهد شد؛ به ویژه در مناسب‌هایی با زمان طولانی مثل عروسی. فیکساتور یا تثبیت‌کننده، کمک می‌کند که آرایش صورت شما تا ساعت‌ها دقیقا مثل ساعت‌های اولیه، دست نخورده و ثابت باقی بماند. فیکساتور مانع از خیس شدن، چرب شدن و خراب شدن آرایش‌ شده و ماندگاری آن را بالا می‌برد.
فیکساتورهای پودری همچنین می‌توانند مانع از جمع شدن کانسیلر و کرم پودر در چروک‌های صورت شوند، و اگر قصد عکاسی با نورهای زیاد فلاش‌های قوی دارید، فیکساتور باعث می‌شود نوری از صورت شما به دوربین تابیده نشده و کیفیت عکس‌هایتان بالا برود.

آرایش مناسب مهمانی‌های رسمی

مرحله 1- ابتدا با پرایمر؛ منافذ، چر‌وک‌های ریز و ناهمواری‌های پوست را بپوشانید. اگر پوست چربی دارید و پوست‌تان سریع براق می‌شود، بهتر است به سراغ پرایمرهای مات‌کننده بروید.

مرحله 2- در مرحله‌ی بعد، از یک کرم‌پودر یا بی‌بی کرم سبک استفاده کنید و با کانسیلر، حلقه‌های تیره زیر چشم و لکه‌های کوچک صورت را کاور کنید. پوست صاف و یکدست؛ اولین قدم برای رسیدن به زیباترین مدل‌های آرایش صورت، با هر رنگ و هر شکلی است.

مرحله 3- حالا خط چشم یا مداد چشم خود را بردارید و یک خط چشم کشیده‌ و زیبا رسم کنید. سپس با یک ریمل، به مژه‌های خود حالت دهید.

مرحله 4- زمان فرم دادن به چهره و زاویه دادن به صورت است. اگر می‌خواهید صورت‌تان لاغرتر دیده شود و فرم استخوانی بگیرد، کافی است که هایلایتر را روی استخوان گونه‌ و بالای رژ گونه بکشید.

مرحله 5- ظاهر کلی را با استفاده از پودر یا اسپری فیکساتور، تثبیت کنید و یک رژ لب با رنگ ملایم بزنید. حالا آماده این هستید تا با یک لباس شیک در مهمانی بدرخشید.

آرایش قرار کاری

مرحله 1- برای رسیدن به آرایش بی عیب و نقص، کانسیلر و کرم پودر یا بی‌بی‌کرم اصل و باکیفیت را روی لک‌ها، صورت و گردن خود بزنید.

مرحله 2- ابروهای خود را فراموش نکنید. ابروها را با سایه‌ی ابرو کشیده‌تر نشان دهید و فضاهای خالی را پر کنید.

مرحله 3- حالا با استفاده از کانتورینگ که حداقل دو درجه از از رنگ پوست تیره‌تر است، به استخوان فک، بینی و گونه های خود فرم دهید.

مرحله 4 – نیازی به استفاده از مژه مصنوعی نیست. فقط ریمل و فر مژه خود را بردارید. ابتدا مژه های خود را فر کنید سپس با ریمل مژه‌ها را پُر و مرتب کنید.

مرحله 5- حالا نوبت مرحله‌ای است که بیشتر دخترها آن را دوست دارند. بله درست حدس زدید! “وقت رژ لب است”. از خط لب استفاده کنید تا به لب‌ها فرم بدهید. لب های خود را با استفاده از رژ لب پر کنید و تمام. اکنون آماده هستید تا با آراستگی و زیبایی چشم‌نواز به جلسه‌ی کاری خود بروید.
آرایش تولد

مرحله 1- آرایش خود را با استفاده از پرایمر شروع کنید و با کانسیلر، زیرسازی پوست را کامل کنید. از میان زیباترین مدل‌های آرایش صورت، آرایشی را برای تولد انتخاب کنید که نه خیلی سنگین باشد و نه کمرنگ و بی‌رمق.

مرحله 2- درست مثل مراحل آرایش مهمانی، نوبت کرم‌پودر است. این بار هم طولانی بودن مراسم را در نظر گرفته و از کرم پودری استفاده کنید که ماندگاری بالایی دارد.

مرحله 3- سایه چشم براق خود را بردارید و آن را به گوشه داخلی چشم خود بزنید. با توجه به رنگ لباس و رنگ پوست خود، یک سایه جذاب انتخاب کنید. مثلا با یک سایه صورتی می‌توانید ظاهرتان را شبیه به یک باربی کنید. همچنین، می‌توانید چند رنگ سایه را با هم ترکیب کنید و یک ترکیب هیجان‌انگیز و دلنشین بسازید.

مرحله 4- با استفاده از مژه های بلند، به چشمان خود حالت دهید. یک ریمل دو حالته که هم مژه‌ها را پُر می‌کند و هم بلند؛ انتخاب خوبی است.

مرحله 5- در نهایت از یک رژ لب مایع یا لیپ‌گلاس برای داشتن لب های براق استفاده کنید.

آرایش طبیعی برای ظاهر روزمره

مرحله 1- صورت خود را با یک شستشوی ملایم به درستی تمیز کنید. قبل از خروج از خانه، از آبرسان و ضدآفتاب استفاده کنید تا پوست‌تان سالم و شاداب بماند.
سپس بی‌بی‌کرم یا سی‌سی‌کرم سبک را به طور یکنواخت روی تمام صورت‌تان، پخش کنید. در روزهای تابستانی که پوست‌های برنزه ترند هستند، اگر فرصتی برای آفتاب گرفتن ندارید، برای رنگ دادن به پوست‌تان می‌توانید از یک برنزه‌کننده کمک بگیرید.

مرحله 2- به ابروهای خود را با یک سایه‌ی ابرو کمی شکل دهید و نقاط را خالی ابرو را پر کنید.

مرحله 3- با توجه به فرم صورت و چشم، با خط چشم، فرم زیبایی برای چشمان‌تان ایجاد کنید. اگر در کشیدن خط چشم مهارت کافی ندارید، می‌توانید از مداد چشم نرم و ضدآب برای فرم دادن به چشم‌ها استفاده کنید.

مرحله 4- در آخرین مرحله، لب های خود را با استفاده از بالم لب یا رژلب‌هایی با رنگ ملایم رنگ دهید.

حالا با بررسی زیباترین مدل‌های آرایش صورت برای هر مناسبت، رسیدن به ظاهر دلخواه در موقعیت‌های مختلف ساده‌تر است.
آرایش اگرچه دلیل زیبایی نیست، اما به شما امکان می دهد ظاهر خود را آراسته کرده و استایل‌تان با موقعیت های مختلف تطبیق دهید و سبک منحصر به فرد خود را بیان کنید. با تسلط بر تکنیک‌های آرایش متناسب با مناسبت‌های خاص و شناخت زیباترین مدل‌های آرایش صورت، می‌توانید با اطمینان زیبایی طبیعی خود را افزایش دهید و ظاهری فراموش‌نشدنی خلق کنید. فرقی نمی‌کند برای آرایش روزمره، رسمی، عروسی یا مهمانی به دنبال ایده هستید یا جلسات کاری؛ به یاد داشته باشید که بهترین راه این است که مدل‌های مختلف را آزمایش کنید و اجازه دهید خلاقیت شما از طریق هنر آرایش نمایان شود.

امتیاز این نوشته

source

توسط chehrenet.ir