بهترین کرم ضد آفتاب مردانه خارجی

ضدآفتاب، یکی از محصولات پوستی مهم در روتین پوستی مردانه است و استفاده از ضد آفتاب همانقدر که برای زنان ضروری است، برای آقایان نیز ضروت دارد. به گفته دکتر جودی لوین (Jody Levine)، متخصص و جراح پوست از نیویورک، مردان هم باید هرروز ضدآفتاب بزنند تا از پوست‌شان در برابر آسیب‌های اشعه‌های فرابنفش UV محافظت کنند، خطر سرطان پوست را به حداقل برسانند و از پیری زودرس پوست پیشگیری کنند.

علیرغم تمام فواید ضد آفتاب برای پوست، بسیاری از آقایان از ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند، چون دوست ندارند ضد آفتاب رنگ پوست‌شان را تغییر بدهد یا احساس سنگینی و چربی ایجاد کند و رد سفیدی باقی بگذارد. اما میتوان با انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست مردان، نه تنها تغییری در ظاهر ایجاد نکرد، بلکه به سلامت و جوانی و شادابی پوست افزود.

در این مطلب، مهمترین ویژگی‌های ضد آفتاب مناسب آقایان را بررسی می‌کنیم و به معرفی بهترین ضد آفتاب مردانه خارجی می‌پردازیم. شما میتوانید برای مشاهده قیمت و خرید کرم ضد آفتاب مردانه و زنانه خارجی و ایرانی با ضمانت اصالت کالا به فروشگاه های معتبری همچون امیلی، خانومی، رژا شاپ مراجعه کنید.

ویژگی‌ های کرم ضد آفتاب مردانه خوب

یک ضد آفتاب مردانه خوب، باید علاوه بر قدرت محافظت بالا در برابر آفتاب دارای ویژگی های زیر باشد. به طور کلی مهترین ویژگی‌های ضد آفتاب اقایان عبارتند از:

فاکتور محافظت در برابر آفتاب یا SPF

ضد آفتاب مردان باید دارای حداقل SPF 30 یا بالاتر باشد. SPF بیشتر به معنای مدت زمان بیشتر برای ماندن در برابر نور آفتاب، بدون آفتاب سوختگی است.

طیف گسترده یا Broad Spectrum

طیف گسترده به‌معنای محافظت در برابر هر دو نوع اشعه UVA و UVB است.

سازگاری با نوع پوست

ضد آفتاب برای آقایان با پوست چرب، باید فاقد چربی و غیر کومدون زا باشد و برای آقایان با پوست خشک دارای مواد آبرسان مانند هیالورونیک اسید باشد.

فرمولاسیون سبک

ضد آفتاب ها در انواع فرمولاسیون کرم، ژل، جامد یا استیکی، کرم ژل و فلوئید یا مایع موجود هستند. بهترین فرمولاسیون برای مردان، ضد آفتاب فلوئید است زیرا این فرمولاسیون بر پایه آب است و‌ بافت سبک‌تری دارد و سرعت جذب آن بالاتر است.

فاقد چربی

پوست مردان، چربی یا سبوم بیشتری تولید می‌کند. بنابراین ضد آفتاب مردانه باید سبک و فاقد چربی باشد. انواع ضد آفتاب بر پایه آب با قابلیت جذب آنی برای مردان بسیار مناسب هستند.

ضدآب و ضد تعریق

تعریق بالای پوست مردان می‌تواند کارایی ضدآفتاب را کاهش دهد. ضد آفتاب مقاوم در برابر تعریق برای مدت بیشتری روی پوست باقی می‌ماند و تعریق نمی‌تواند اثر محافظتی آن را از بین ببرد.

وجود ترکیبات مفید مانند رتینول

سد دفاعی پوست مردان به‌دلیل اصلاح‌ روزانه به‌مراتب ضعیف‌تر است و ضد آفتاب مردانه باید حاوی ترکیبات مفید برای تقویت لایه محافظت پوست باشد. اشکال مختلف ویتامین A از جمله رتینول در کنار مواد ضدآکنه، ضدچروک و کنترل‌کننده ترشح چربی از ترکیبات مفید برای ضدآفتاب مردانه هستند.

معرفی بهترین ضد آفتاب مردانه خارجی

ضد آفتاب لاروش پوزای بی رنگ SPF50+

ضد آفتاب لاروش پوزای بی رنگ SPF50+

ضد آفتاب لاروش پوزای بی رنگ با بافت فلوئید کاملاً سبک و فاقد چربی است و بلافاصله جذب پوست می‌شود و برای انواع پوست مناسب است. ضد آفتاب la roche posay آنتلیوس بی رنگ، ضدآب و ضدتعریق است و حداکثر محافظت در برابر هر دو اشعه UVB و UVA را فراهم می‌کند. فاکتور محافظتی این ضد آفتاب مردانه SPF50+ و دارای ترکیبات آبرسان و آنتی اکسیدانی است که هم پوست را به‌خوبی تغذیه کرده و هم مانع پیری زودرس می‌شوند.

خصوصیات:

برند: La Roche Posay

کشور سازنده: فرانسه

رنگ: بی رنگ

نوع پوست: انواع پوست

بافت: فلویید بر پایه آب

حجم: ۵۰ میلی لیتر

ضد آفتاب مجیک فیوژن واتر ایزدین SPF50

ضد آفتاب مجیک فیوژن واتر ایزدین SPF50

ضد آفتاب مجیک ایزدین دارای طیف محافظت گسترده در برابر اشعه های UV آفتاب است و با فاکتور محافظتی SPF50 برای انواع پوست مناسب است. بافت ضد آفتاب Magic ایزدین فیوژن واتر (بر پایه آب) است و بسیار سبک و زود جذب است. این ضد آفتاب ضد آب و تعریق است و باعث مرطوب کنندگی و آبرسانی پوست میشود. همچنین ضد افتاب مجیک ایزدین چربی پوست را کنترل کرده و دارای خواص آنتی اکسیدانی نیز میباشد.

خصوصیات:

برند: Isdin

کشور سازنده: اسپانیا

نوع پوست: انواع پوست مخصوصا پوست های چرب

رنگ: بی رنگ

بافت: فیوژن واتر بر پایه آب

حجم: ۵۰ میلی لیتر

ضد آفتاب فلویید اسپرت اون SPF50+

ضد آفتاب فلویید اسپرت اون SPF50+

ضد آفتاب اون اسپرت یک ضد آفتاب SPF50+ بی رنگ طیف گسترده و ضد آب و ضد تعریق مناسب فعالیت های ورزشی و سنگین روزانه با بافت فلویید بر پایه آب و مناسب انواع پوست است. ضد آفتاب Sport اون فاقد چربی و حاوی آنتی اکسیدان است و دارای بافت سبک و زود جذب است و رد سفیدی روی پوست به جا نمیگذارد. این ضد آفتاب از قرمزی پوست جلوگیری کرده و فاقد عطر و پارابن است و برای پوست های حساس نیز قابل استفاده است.

خصوصیات:

برند: avene

کشور سازنده: فرانسه

نوع پوست: انواع پوست بویژه پوست های حساس

رنگ: بی رنگ

بافت: فلویید بر پایه آب

حجم: ۱۰۰ میلی لیتر

سخن پایانی

در پاسخ به این سؤال که کرم ضد آفتاب مردانه چی خوبه، باید به ویژگی‌های پوست آقایان نسبت به زنان مانند ضخامت بیشتر، ترشح چربی بیشتر و تعریق بیشتر توجه داشت. بنابراین ضد آفتاب های مردانه خارجی یا ایرانی باید فاقد چربی، سبک و ضدتعریق، حداقل ‌SPF 30 و محافظت گسترده در برابر اشعه‌های UVA و UVB را داشته باشد. بهترین مارک ضد آفتاب مردانه خارجی عبارتند از ضد آفتاب لاروش پوزای، ضد آفتاب فیوژن واتر مجیک ایزدین و ضد آفتاب فلویید اسپرت اون که در این مطلب به معرفی آنها پرداختیم.

سوالات متداول

آیا مردان باید از ضد آفتاب استفاده کنند؟

اشعه‌های مضر UV آفتاب با تخریب DNA سلول‌های پوستی احتمال بروز سرطان پوست را افزایش می‌دهند و با تجزیه کلاژن‌های پوست باعث ایجاد چروک و نقاط تیره می‌شوند و باتوجه به اینکه آقایان معمولا بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند، برای حفظ سلامتی پوست باید از ضد آفتاب استفاده کنند.

مهمترین ویژگی در انتخاب ضد آفتاب مخصوص آقایان چیست؟

حداقل SPF30 و بالاتر، طیف گسترده، بی رنگ بودن ضد آفتاب، ضد آب و ضد تعریق، فاقد چربی، بافت فلویید یا بر پایه آب بودن ضد آفتاب از جمله مهمترین ویژگی های ضد آفتاب مناسب مردان هستند.

ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی چه فرقی میکنند؟

انواع ضدآفتاب براساس نوع محافظت از پوست به دو نوع فیزیکی (یا معدنی) و شیمیایی تقسیم می‌شوند. ضدآفتاب فیزیکی با ایجاد یک مانع روی پوست، اشعه‌های مضر را منعکس می‌کنند. در مقابل، ضدآفتاب شیمیایی این اشعه‌ها را جذب کرده و با تبدیل آنها به گرما، مانع آسیب دیدن پوست می‌شود. انتخاب بین ضد آفتاب مردانه فیزیکی یا شیمیایی یک ترجیح شخصی بوده و تأثیری روی عملکرد ضدآفتاب ندارد.

بهترین کرم ضد آفتاب مردانه ایرانی کدامند؟

ضد آفتاب آقایان SPF45 سینره، کرم ضد آفتاب فاقد چربی پرودرما SPF50، ضد آفتاب SPF30 آقایان آردن، کرم ضد آفتاب مردانه مای SPF50 جزو بهترین ضد آفتاب های مردانه ایرانی میباشند.

بهترین کرم ضد آفتاب مردانه پوست خشک چیست؟

کرم ضد آفتاب بی رنگ پوست خشک و حساس بایودرما دارای SPF50 است و تا ۸ ساعت باعث رطوبت رسانی به پوست های خشک و خیلی خشک و حساس آقایان میشود.

تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه چیست؟

ضد آفتاب های مناسب مردان باید سبک تر، فاقد چربی و حاوی رتینول باشد و ضد آفتاب زنان باید محافظت بالاتری را ارائه دهد. ضد آفتاب مردانه و زنانه در کارکردهای اصلی مثل میزان SPF و برچسب طیف گسترده تفاوتی با هم ندارند.

source

توسط chehrenet.ir