اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از خشکی پوست رنج می برید، آیا می دانید که بهترین روش برای مراقبت از پوست های خشک و جلوگیری از آسیب به آن ها چیست؟ در اصل افرادی که پوست خشک دارند می توانند با داشتن یک روتین مناسب و البته منظم تغییرات چشمگیری را برای پوست خود به وجود آورند و از شادابی و طراوت آن لذت کافی را ببرند؛ در این مقاله قصد داریم که شما را با بهترین روش برای مراقبت از پوست های خشک آشنا کنیم؛ اگر می خواهید که سطح دانسته های خود را در این زمینه بالا ببرید، حتما کمی از وقت خود را صرف خواندن محتوای زیر کنید.

علت خشک شدن پوست چیست؟

قبل از آن که بخواهیم به سراغ معرفی بهترین روش برای مراقبت از پوست های خشک برویم بهتر است بدانید که اصلا چرا پوست خشک می شود؟ در این باره باید به شما بگوییم که دلایل زیادی برای خشکی پوست می توانند وجود داشته باشند که برخی از آن ها ریشه در داخل بدن و برخی دیگر از عوامل خارجی سر چشمه می گیرند؛ به عنوان مثال آلودگی، نوع تغذیه، عادت های نامناسب و … از مهم ترین عواملی هستند که می توانند باعث بروز خشکی در پوست و به خطر افتادن سلامت آن شوند؛ در ادامه به اصلی ترین عللی که باعث می شوند پوست با خشکی زیاد همراه باشد توجه داشته باشید.

  • شرایط آب و هوایی و محیطی
  • شستن صورت با آب هایی که سختی زیادی دارند.
  • کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی
  • بیش از اندازه شستن صورت
  • دیابت و کم کاری تیروئید
  • عدم نوشیدن کافی آب
  • عدم استفاده از محصولات مراقبت پوستی
علت خشک شدن پوست چیست؟ | فروشگاه اینترنتی گلوریا کازمتیک

نشانه های پوست خشک چیست؟

در مقاله بهترین روش برای مراقبت از پوست های خشک به این قسمت می رسیم که علائم پوست خشک چیست؟ همان طور که در عنوان قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم، عوامل محیطی، ارث، نوع تغذیه و … می توانند شرایطی را برای خشک شدن پوست مهیا سازند؛ اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که دلیل اصلی خشک شدن پوست چیست؟

از نظر علمی و با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، کمبود چربی طبیعی در پوست و عدم عملکرد کافی غده سبابه پوست اصلی ترین دلیل خشکی در پوست به شمار می آید که از این موضوع می توان نتیجه گرفت بهترین راه حل برای رفع خشکی پوست، تامین رطوبت و چربی مفید مورد نیاز برای آن می باشد.

در ادامه به چند نمونه از علائم و نشانه های پوست خشک توجه داشته باشید تا با توجه به این نشانه ها به خشکی پوست تان پی ببرید.

  • یکی از نشانه های خشکی در پوست، پوسته پوسته شدن آن در نواحی صورت یا بدن می باشد.
  • زمانی که پوست خشک باشد ترک هایی بر روی آن ایجاد می شود که در برخی از افراد کاملا این نشانه ها قابل مشاهده هستند.
  • همچنین احساس زبری در پوست از دیگر نشانه هایی است که می تواند خشکی پوست را ثابت کند.

بهترین روش برای مراقبت از پوست های خشک

برای مراقبت از پوست های خشک راه و روش های زیادی وجود دارد که در ادامه ما به چند نمونه از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم و اگر شما هم پوست خشکی دارید، این راهکارها را در پیش بگیرید تا قادر باشید به بهترین شکل از پوست خود در برابر عارضه های جبران ناپذیر جلوگیری نمایید.

  • به اندازه کافی آب مصرف کنید: روز خود را با مصرف آب شروع کنید؛ اگر پوست تان خشک است و می خواهید که نشانه های آن را از بین ببرید، بهتر است که آب به اندازه کافی بنوشید تا پوست تان با این کار آبرسانی شود و بتواند به مواد مغذی دست یابد.
  • خرید آبرسان های پوستی: در کنار مصرف آب به خرید آبرسان های قوی نیز روی آورید؛ این محصولات مراقبت پوستی می توانند که به بهترین شکل پوست تان را آبرسانی کنند و از خشک شدن آن جلوگیری نمایند و از همه مهمتر علائم پیری را در آن به حداقل برسانند؛ به جهت خرید بهترین کرم های آبرسان بر روی لینک کلیک نمایید.
  • صورت خود را بشویید: معمولا بیشتر متخصصین پوست و مو توصیه می کنند افرادی که از خشکی پوست رنج می برند نباید پوست خود را زیاد بشویند؛ اما حداقل شستن یکبار صورت در روز امری الزامی است و این کار باعث می شود که منافذ پوست تان با آلودگی ها و مواد آرایشی مسدود نشود و پوست بتواند به راحتی نفس بکشد؛ برای شستن صورت خود بهتر است که از یک شوینده ملایم با خاصیت آبرسانی استفاده کنید.
  • استفاده از کرم های مرطوب کننده: در معرفی بهترین روش برای مراقبت از پوست های خشک به استفاده از کرم های مرطوب کننده اشاره می کنیم؛ افرادی که پوست خشکی دارند استفاده از کرم مرطوب کننده برایشان اهمیت زیادی دارد؛ چرا که با خرید یک کرم مرطوب کننده خوب می توان پوست را به بهترین شکل تغذیه کرد و از بروز جوش و آکنه در آن جلوگیری به عمل آورد؛ همچنین بهترین مرطوب کننده های دنیا می توانند که علائم و نشانه های پیری در پوست را کاهش دهند و از چین و چروک های پوستی جلوگیری به عمل آورند.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب: محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب امری ضروری است و این موضوع برای افرادی که از خشکی پوست رنج می برند اهمیت بیشتری دارد؛ اگر پوست تان خشک است، سعی کنید که حداقل دو بار در روز از یک کرم ضد آفتاب مناسب با تیپ پوستی تان استفاده کنید تا عارضه های پوستی را به حداقل برسانید؛ به جهت مشاهده و خرید بهترین برندهای کرم ضد آفتاب بر روی لینک کلیک نمایید.
  • استفاده از ماسک های مخصوص صورت: ماسک های مخصوص صورت با ترکیباتی که دارند پوست را به بهترین شکل آبرسانی و تغذیه می کنند و تمام نیازهای آن را برآورده می سازند و موجب به وجود آمدن نشاط و طراوت در پوست می شوند، پس با خرید ماسک مخصوص پوست های خشک از پوست تان به بهترین شکل مراقبت کنید و عارضه های آن را به حداقل برسانید.
بهترین روش برای مراقبت از پوست های خشک | فروشگاه اینترنتی گلوریا کازمتیک

باید و نبایدهای روتین پوست های خشک را بهتر بشناسید

در مقاله بهترین روش برای مراقبت از پوست های خشک به این قسمت می رسیم که باید و نبایدهای روتین مراقبت از پوست های خشک را در اختیارتان قرار دهیم؛ روتینی که برای پوست خشک خود استفاده می کنید اصولی دارد که رعایت این اصول باعث می شود سلامت پوست تان تضمین شود و کمتر دچار عارضه های پوستی شوید که در ادامه ما به مهم ترین این باید و نبایدها اشاره می کنیم.

  • اگر تا به حال دقت کرده باشید، تمام محصولات مراقبت پوستی در ترکیب شان الکل استفاده شده است؛ برخی از الکل ها وجودشان در این محصولات الزامی است و کارشان این بوده که به پوست اجازه می دهند رطوبت را در خود حفظ نماید؛ اما برخی دیگر از الکل ها وجود دارند که نه تنها باعث حفظ رطوبت در پوست نمی شوند بلکه خشکی آن را چندین برابر می کنند و عارضه های پوستی را به حداکثر میزان ممکن می رسانند، پس از محصولاتی استفاده کنید که در ترکیب آن ها الکل دناتوره شده مانند الکل اتیل وجود ندارد.
  • بیشتر محصولات مراقبت پوستی حاوی عطر و رایحه های مختلف هستند؛ اما باید بدانید همین رایحه و عطرها موجب تشدید خشکی پوست می شوند، پس به خرید محصولات مراقبت پوستی ای روی آورید که فاقد هر گونه عطر و اسانس می باشند.
  • بیشتر پاک کننده های فومی و صابونی با آن که از نظر خیلی از افراد قدرت پاک کنندگی قوی ای دارند؛ اما برای استفاده پوست های خشک آنچنان مناسب نیستند و نتیجه عکس دارند.
  • با آب داغ دوش نگیرید و صورت خود را با آب داغ نشویید؛ چرا که در این حالت پوستتات تحریک و دچار قرمزی و التهاب می شود که نتیجه آن خشکی بیش از اندازه در پوست می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با بهترین روش برای مراقبت از پوست های خشک آشنا کردیم و اطلاعاتی را در این باره در اختیارتان قرار دادیم؛ توجه داشته باشید که استفاده از یک روتین مناسب و روزانه برای شما که از خشکی پوست رنج می برید اهمیت زیادی دارد و باید جزو برنامه های ضروری تان باشد؛ باید بدانید که پوست های خشک نسبت به پوست های چرب و معمولی بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند و ممکن است که دچار ترک های عمیق شوند و ظاهری ناخوشایند را به خود بگیرند، پس به این موضوع توجه کافی نشان دهید و از روتین منظم و روزانه برای زیبایی و نشاط پوست خود استفاده نمایید.

در انتها اگر قصد خرید محصولات مراقبت پوستی، بهداشتی و آرایشی را در بهترین مارک ها دارید، می توانید که از طریق همین سایت اقدام به خرید غیر حضوری نمایید؛ فروشگاه اینترنتی گلوریاکازمتیک با سابقه ای طولانی در زمینه فروش و عرضه انواع محصولات مراقبت پوستی، ارایشی و بهداشتی با کیفیت ترین لوازم را در بهترین مارک های منتخب داخلی و خارجی با مناسب ترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

شما می توانید به جهت خرید لوازم آرایشی، خرید لوازم بهداشتی و خرید محصولات مراقبت پوستی از طریق همین سایت اقدام کنید یا با شماره تلفن  09380645550 تماس حاصل نمایید.

source

توسط chehrenet.ir