سئو سایت
ماتئو پیتالوگا | موسس بازاریابی نابغه | آلینرز LLC.

getty از زمان راه‌اندازی ChatGPT توسط OpenAI در نوامبر ۲۰۲۲، بسیاری در دنیای دیجیتال مارکتینگ این سوال را داشتند که چگونه هوش مصنوعی ممکن است صنعت ما را برای همیشه تغییر دهد.
آیا مشاغل پر درخواست در حوزه دیجیتال مانند توسعه دهندگان یا کپی رایترها جایگزین خواهند شد؟
آیا هوش مصنوعی در آینده آنقدر خوب خواهد بود که برای پاسخگویی به سوالات مشتریان از طریق چت زنده یا ایمیل نیازی به تیم پشتیبانی نداشته باشیم؟
آیا می‌توانیم پست‌های وبلاگ بنویسیم، تصاویر بسازیم، ویدیوها را برش دهیم، صفحات فروش بسازیم و محتوا را به طور کامل در خلبان خودکار ایجاد کنیم؟
پس از آزمایش بسیاری از برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در سه ماه گذشته، من معتقدم که پاسخ روشن بله است: هوش مصنوعی میزان کار ما در بازاریابی را کاهش داده و ساده می کند و برخی افراد ممکن است موقعیت های شغلی خود را از دست بدهند … اما نه آنهایی که در کاری که انجام می دهند سطح بالایی دارند.
اما قبل از پرداختن به آن، بیایید در مورد اینکه هوش مصنوعی چیست و چگونه می توان آن را در بازاریابی به کار برد، صحبت کنیم.
تعریف AIMORE FROMFORBES ADVISOR بهترین شرکت های بیمه مسافرتیByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorBest Covid-19 Travel Insurance PlansByAmy DaniseEditor هوش مصنوعی (AI) “شاخه ای از علوم کامپیوتر است که هدف آن ایجاد ماشین هایی است که می توانند کارهایی را انجام دهند که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند، مانند ادراک بصری، تصمیم گیری مجدد، گفتار و درک مجدد. ساختن و درک زبان.” با این حال، توجه به این نکته مهم است که هوش مصنوعی زمانی بهترین عملکرد را دارد که داده‌های مناسبی به آن داده شود و در جهت درست توسط انسان هدایت شود. به همین دلیل است که معتقدم مهارت “تشویق کردن” مهمترین توانایی هر بازاریاب در آینده نزدیک خواهد بود.
درخواست در هوش مصنوعی به فرآیند ارائه الگوریتم با داده ها و راهنمایی های مناسب برای پیش بینی ها یا تصمیم گیری های دقیق اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر یک مدل هوش مصنوعی برای تشخیص تصاویر گربه‌ها آموزش دیده باشد، اگر مجموعه داده‌های بزرگی از تصاویر گربه‌ها به او داده شود تا از مجموعه داده‌های کوچکی از تصاویر مختلط یاد بگیرد، عملکرد بهتری خواهد داشت. به طور مشابه، اگر از یک مدل هوش مصنوعی برای بازاریابی استفاده شود، اگر اطلاعات دقیقی در مورد مخاطب هدف، مانند نقاط درد، ترجیحات و رفتارهای آن‌ها به آن داده شود، عملکرد بهتری خواهد داشت.
به همین دلیل است که حتی اگر قرار است ماشین‌هایی مانند Chat GPT انقلابی در دنیای بازاریابی ایجاد کنند و حجم کاری را که هر روز باید انجام دهیم را کاهش دهند، باز هم باید مقدار مناسبی از داده‌ها و مثال‌های زیادی از آنچه ما داریم به آنها داده شود. از آنها نیاز دارند.
به عنوان مثال، در زمینه بازاریابی، شناخت مخاطبان هدف برای هر کمپین موفق بسیار مهم است. هوش مصنوعی مطمئناً می‌تواند با ارائه بینش‌های ارزشمند در مورد مخاطب در این جنبه کمک کند، اما نمی‌تواند جایگزین درک انسانی از مخاطب هدف شود. ترکیب قدرت هوش مصنوعی با تخصص انسانی برای درک مخاطبان هدف و ایجاد کمپین های بازاریابی موثر بسیار مهم است. به همین دلیل است که معتقدم بازاریاب هایی که می توانند دانش عمیق در زمینه خود را با امکانات هوش مصنوعی ترکیب کنند، می توانند با تلاش کمتر، ۱۰ برابر سریعتر از دیگران، کمپین های بسیار موفقی ایجاد کنند.
در حال حاضر، موثرترین ابزارهای چت که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، می‌توانند محتوا بنویسند، ترجمه کنند، تصاویر یا آرم‌ها ایجاد کنند، ویدیوها را ویرایش کنند و/یا رشته‌هایی از کد بنویسند. همه این عملکردها در حال حاضر بسیار خوب هستند و بسیاری از بازاریابان از آنها استفاده می کنند، اما در آینده نزدیک چه چیزی در راه است؟ هوش مصنوعی بعدی به کجا خواهد رفت و چگونه می توانیم آن را به روش های ساده در بازاریابی خود اعمال کنیم؟
من شخصاً معتقدم که در سه تا پنج سال آینده چهار کاربرد عمده از هوش مصنوعی برای ما در دسترس خواهد بود:
1. پشتیبانی مشتری و تیم های فروش خودکار
فقط یک ماشین هوش مصنوعی را تصور کنید که برای چند ماه به وب‌سایت یا CRM شما وصل شده است و میلیون‌ها امتیاز داده را از سؤالات مشتریان و پاسخ‌های تیم پشتیبانی شما به آنها به دست آورده است. باید بتواند تقریباً به طور کامل یک عضو پشتیبانی را جایگزین کند و خدمات مراقبت از مشتری شما را به صورت 24 ساعته فعال کند. بدیهی است که هنوز به نظارت نیاز دارد، اما باید بتواند به تمام سوالات اساسی مشتریان یا مشتریان احتمالی شما پاسخ دهد.
2. ایجاد محتوا
فقط تصور کنید که ویدیوهای YouTube شما به طور خودکار رونویسی شده و در وبلاگ شما به عنوان مقاله منتشر می شود، یا صدای شما به پادکست تبدیل شده و به طور خودکار در تمام پلتفرم های اصلی پادکست آپلود می شود. زمانی که ماشین‌های هوش مصنوعی به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی ما دسترسی پیدا کنند، احتمال ایجاد محتوا تقریباً بی‌پایان خواهد بود.
3. ایجاد وب سایت
تصور کنید به دستگاه بگوییم چه نوع پیشنهادی داریم، مخاطب هدف چیست، چه رنگ‌هایی را دوست داریم و چه لحن صدایی را می‌خواهیم در کپی‌مان داشته باشیم، و صفحات فروش خود را که در عرض چند دقیقه ایجاد شده‌اند را ببینید. این می تواند خیلی زود برای طراحان وب و کپی رایترها ممکن شود.
4. بهینه سازی تبلیغات
اگرچه این اتفاق در حال حاضر رخ داده است و همه پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی در حال بهینه‌سازی تبلیغات خود با توجه به علایق مشتری هستند، اما می‌توان این موضوع را با هوش مصنوعی به سطح بعدی ارتقا داد. در آینده نزدیک، احتمالاً نیاز چندانی به وارد کردن علایق و کلمات کلیدی وجود نخواهد داشت – این خود پلت فرم تبلیغاتی است که محتوای مناسب را به کاربر مناسب ارائه می دهد.
هوش مصنوعی می‌تواند در کارهایی مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها و اتوماسیون کمک کند، اما برای اینکه واقعاً مؤثر باشد، همچنان به ورودی انسانی و راهنمایی استراتژیک نیاز دارد. علاوه بر این، با ادغام بیشتر هوش مصنوعی در نیروی کار، برخی از مشاغل ممکن است منسوخ شوند و کارگران ممکن است نیاز به آموزش مجدد برای نقش های جدید داشته باشند. با این حال، کارشناسان در زمینه خود همیشه مورد تقاضا خواهند بود، زیرا آنها مهارت ها و دیدگاه های منحصر به فردی را به ارمغان می آورند که هوش مصنوعی نمی تواند آنها را تکرار کند. به طور کلی، آینده هوش مصنوعی نویدبخش است، اما به ویژه برای کسانی که یاد می گیرند چگونه از آن به روش صحیح استفاده کنند.
شورای تجارت فوربس مهمترین سازمان رشد و شبکه سازی برای صاحبان و رهبران مشاغل است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Matteo PittalugaMatteo Pittaluga | موسس بازاریابی نابغه | آلینرز LLC. مشخصات اجرایی کامل Matteo Pittaluga را اینجا بخوانید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط chehrenet