برای داشتن پوست سالم و زیبا روتین پوستی روزانه لازم است و محصولات زیادی در این روتین به ما کمک میکنند یکی از این محصولات مراقبت از پوست که استفاده از آن برای همه افراد در برنامه روتین پوستی ضروری می‌باشد تونر صورت است.

با استفاده از این محصول هم می‌توانید منافذ پوست را پاکسازی کنید و هم مواد مورد نیاز آن را هم تامین کنید اما افرادی وجود دارند که بعد از استفاده از تونر در پوست خود احساس کشیدگی و سوزش را دارند همین امر باعث شده که آنها فکر کنند استفاده از تونر برایشان مضر است، اکثراً مصرف آن را متوقف می‌کنند در حالی که این محصول از پوست در برابر انواع آلودگی‌ها مانند لوازم آرایشی و بهداشتی محافظت می‌کند.

حالا می‌خواهیم بدانیم که علت سوزش صورت بعد از استفاده از تونر چیست شما هم اگر می‌خواهید بفهمید چرا بعد از استفاده از تونر احساس سوزش در پوست به وجود می‌آید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

تونر چیست؟

یکی از محصولات مراقبتی پوستی که اغلب ازمواد معدنی و آب تشکیل شده است تونر می‌باشد. بهترین زمان استفاده از آن وقتی است که با استفاده از یک شوینده و قبل از مرطوب کننده صورت خود را پاک کرده باشید.

انواع تونر وجود دارند که عبارت اند از تونر روشن کننده پوست، لایه بردار، التیام بخش، آبرسان، کنترل چربی و غیره. تونرهایی وجود دارند که هم مواد مورد نیاز پوست را تامین می‌کنند و هم تاثیر زیادی در کاهش مشکلات پوستی مانند خشکی جوش و آکنه و غیره دارند. پس استفاده آن به داشتن پوستی زیبا کمک خواهد کرد. اگر می خواهید تونر های روشن کننده پوست را بشناسید می توانید به مطلب بهترین تونر روشن کننده پوست مراجعه کنید.

تونر چیست؟

چرا بعد از استفاده از تونر پوست صورت سوزش پیدا می‌کند؟

افرادی که از تونر استفاده می‌کنند اغلب می‌گویند که بعد از استفاده از آن پوستشان دچار سوزش شده است این احساس بعد از استفاده از تونر به علت معادل سازی ph پوست می‌باشد. البته همیشه این موضوع تنها علت نیست بلکه ممکن است تونری را انتخاب کرده باشید که با پوست شما متناسب نباشد بیش از حد آن را خشک کند.

روتین مرتب پوستی

حتی ترتیب روتین پوستی هم مهم است اگر آن را به درستی رعایت نکنید و بعد از تونر از یک مرطوب کننده مناسب جهت رطوب رسانی استفاده نکرده باشید ممکن است پوست دچار کم آبی شود. بعضی از تونرها دارای اسیدهای آلفا هیدروکسی یا الکل هستند این مواد سوزش پوست را باعث می‌شوند. همه این علت‌ها دلیل بر سوزش صورت بعد از استفاده از تونر است.

مواد تشکیل دهنده تونر

اغلب تونرها از عصاره‌های گیاهی، مرطوب کننده‌ها و آب ساخته می‌شوند اما به صورت کلی مواد تشکیل دهنده تونر بسته به نوعی که مصرف می‌کنید امکان دارد دارای میزان معینی از الکل، آب، اتانول دناتوره، مرطوب کننده، مواد اصلی، مواد نگهدارنده، نرم کننده و غیره باشند. البته در ترکیب همه تونرها این مواد وجود ندارد به طور مثال در تونر مخصوص پوست خشک و حساس اتانول به کار نمی‌رود.

مثلا تونر کالاندولا مناسب پوست خشک و حساس فارماسی فاقد فاقد پارابن، الکل و مواد رنگی می باشد. این تونر چربی اضافه، آلودگی ها و باقیمانده آرایش را بدون خشک کردن پوست از روی پوست بصورت کامل پاک خواهد کرد. این محصول بهترین گزینه برای استفاده پوست های حساس و خشک می باشد.

تونر کالاندولا پوست خشک و حساس فارماسی 225 میل

اگر تمایل به خرید این محصول را دارید می توانید روی این عکس کلیک کنید.

حساسیت و عملکرد سد پوستی

یکی دیگر از علت‌های سوزش صورت بعد از استفاده از تونر حساسیت و اختلال در عملکرد سد پوستی می‌باشد. ممکن است تونر در این حساسیت تاثیر داشته باشد سد طبیعی پوست یک سپر محافظ در برابر عوامل خارجی است، عواملی مانند لایه برداری زیاد، محصولات پوستی سنگین، عوامل محیطی و غیره سد پوستی را ضعیف می‌کند همین امر سوزش و تحریک صورت را باعث می شود.

نکاتی که برای کاهش سوزش صورت بعد از استفاده از تونر باید انجام شود

وقتی که از تونر استفاده می‌کنید و احساس سوزش را در پوست دارید این نکته را در نظر بگیرید سعی کنید آن را رعایت کنید تا تحریک و سوزش پوست کمتر شود.

انجام تست پچ

وقتی که می‌خواهید از یک تونر استفاده کنید قبل از آن کمی از تونر را بر روی قسمت خارجی مانند ساعد دست تست کنید بعد از ۲۴ ساعت اگر عوارضی را مشاهده نکردید می‌توانید با خیال راحت از این محصول استفاده کنید.

فرمولاسیون‌های بدون الکل و سبک را انتخاب کنید

استفاده از تونرهایی که بر پایه آب هستند بسیار مفیدند این نوع تونرها کمتر در صورت احساس سوزش را ایجاد می‌کنند حتی به تسکین و آبرسانی پوست هم کمک می‌کنند.

فرمولاسیون‌های بدون الکل و سبک را انتخاب کنید

استفاده تدریجی از تونر

شما می‌توانید مصرف تونر را به چند بار در هفته محدود کنید و اگر به تازگی از تونر استفاده کرده‌اید مصرف آن را به تعویق بیندازید این کار باعث می‌شود که پوست با تونر سازگار شود.

و در آخر و برای جمع‌بندی این را بدانید که تونر یک محصول مراقبت پوستی است که تاثیر بسیار زیادی در تامین مواد مورد نیاز پوست و پاکسازی آن دارد. اما در بعضی موارد همین محصول مفید برای پوست عوارضی می‌تواند داشته باشد این عوارض به صورت سوزش در صورت خود را نشان می‌دهد، که علت این موضوع هم عدم استفاده از تونر متناسب با نوع پوست، عدم استفاده از مرطوب کننده، وجود اسیدهای آلفا هیدروکسی و الکل، سایر مواد فعال، تضعیف عملکرد سد طبیعی پوست بر اثر عوامل مختلف و غیره می‌باشد.

پس حتماً قبل از استفاده از تونر پوست خود را به خوبی بشناسید و به صورت تدریجی از آن استفاده کنید قبل از مصرف محصول هم حتماً مقداری از آن را روی پوست دست تست کنید، وقتی که مطمئن شدید برای پوست شما خوب است و با آن سازگار است با اطمینان از آن استفاده کنید.

source

توسط chehrenet