در روتین پوستی روزانه باید از تونر استفاده شود چون تاثیر قابل توجهی در سلامت و شادابی پوست دارد. این سوال برای افراد به وجود می‌آید که آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت شست یا خیر؟ ما در این مطلب می‌خواهیم شما را یاری کنیم پس با ما همراه باشد باشید.

تونر چه کاربرد دارد؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که تونر چیست و چه کاربردی دارد؟ تونر مایع شفافیست که بر پایه آب ساخته می‌شود در حقیقت یکی از محصولات مراقبتی پوست است. بعد از استفاده از محصولات شوینده و پاک کننده صورت باید از تونر استفاده شود تا چربی و آلودگی باقیمانده روی پوست را تمیز کند. قبلاً تونرها را فقط به منظور تنظیم ph صورت استفاده می‌کردند در حال حاضر تونر با توجه به فرمولاسیون‌هایی که دارند برای کنترل چربی پوست، لایه برداری، روشن کردن پوست و حذف آلودگی و چربی اضافی روی پوست استفاده می‌شوند.

برای جواب این سوال که آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت شستشو شود یا نه باید بگوییم که بستگی به نوع تونر دارد.

مزیت استفاده از تونر

تونرها بسته به نوع کارکرد متفاوتی دارند پس وقتی که می‌خواهید تونری را خریداری کنید به کارکرد آن و همچنین نوع پوست خود توجه کنید. یکی از مهمترین مزیت‌های استفاده از تونر این است که پوست را برای استفاده از انواع آبرسان و کرم‌ها، سرم‌های صورت و مرطوب کننده‌ها آماده می‌کند. گفتیم که بعد از شستشوی صورت با یک شوینده باید از تونر استفاده شود و نمی‌تواند جایگزین مناسبی به جای شوینده‌ها و پاک کننده‌ها باشد.

اگر به صورت مرتب و روزانه از آن استفاده کنید تاثیر شگفت انگیزی را روی پوست و سلامتی آن خواهید دید، متوجه درخشان شدن پوست خود و صاف شدن آن می‌شوید.

مزیت استفاده از تونر

مزیت‌های تونر به طور خلاصه

  • بستن منافذ پوست
  • پاکسازی پوست
  • محافظت از پوست
  • آبرسانی پوست
  • لایه برداری پوست بدون ایجاد حساسیت

آیا بعد از استفاده از تونر باید پوست را شست؟

می‌خواهیم یک بار برای همیشه به این سوال پاسخ دهیم پس برای همیشه این را به ذهنتان بسپارید همانطور که در بخش‌های قبلی گفتیم تونر را بعد از استفاده بشوییم یا نه به نوع برند آن بستگی دارد. پس بعد از تهیه یک تونر حتماً دستور مصرف روی جلد آن را مطالعه کنید در آن جواب سوال خود را خواهید یافت.

اما به طور کلی باید گفت اکثر تونرها بعد از استفاده نیاز به آبکشی ندارند، چون که آنها برای اثرگذاری نیاز به قرار گرفتن طولانی مدت روی پوست دارند.

در واقع تونر متشکل از مواد مغذی است که جذب پوست می‌شود و همچنین پوست را آماده جذب سرم می‌کند. پس تا آنجا که می‌توانید بهتر است بعد از استفاده از تونر آن را نشوید تا اثرگذاری بیشتری را روی پوست خود داشته باشید.

تا اینجا به خوبی با بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست آشنا شدید اگر می خواهید از دیگر مطلب های مرینوس مانند بعد از تونر آبرسان بزنیم؟ دیدن کنید می توانید به بخش بلاگ ما مراجعه کنید.

تاثیر استفاده از تونر بر پوست

استفاده منظم و مناسب از یک تونر بخش مهمی از فرایند روزانه پوست می‌باشد. در گذشته بر این باور بودند که به دلیل وجود الکل در ترکیبات تونرها رطوبت پوست از بین می‌رود اما در واقع تونر مناسب سرشار از آنتی اکسیدان، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده هستند که پوست را تغذیه می‌کنند نقش مهمی در سلامت آن دارند.

تونرها سرشار از ترکیبات مفیدی هستند که بر حس و حال پوست تاثیر می‌گذارند. ph پوست را هم تنظیم می‌کنند. هدف استفاده از تونرها تغذیه و احیای پوست بعد از پاک کردن آرایش و شست و شوی آن می‌باشد.

تونرها محصولاتی هستند که نقش مهمی در کمک به سلامت پوست را ایفا می‌کند حتی اگر از ملایم‌ترین فیس واش صورت موجود در بازار استفاده کنید باز هم استفاده از تونر ضروری است. استفاده از آن باعث می‌شود مواد اصلی و حیاتی که در اثر استفاده از شوینده از پوست پاک می‌شوند دوباره به پوست بازگردند.

یک تونر مناسب و خوب مقدار زیادی از عوامل تسکین دهنده، آنتی اکسیدان و ترکیبات آبرسان حیاتی پوست را تامین می‌کند. استفاده از یک تونر خوب هم باعث تقویت ظاهر بافت سطحی پوست می‌شود و هم اینکه نرمی و آبرسانی را به پوست باز می‌گرداند، در عین حال آخرین باقیمانده از آرایش و آلودگی پوست را پاک می‌کند. پزشکان پوست بر این باورند که امروزه استفاده از تونر یک انتخاب نیست بلکه به یک ضرورت تبدیل شده است.

یکی از تونر های خوب تونر سیمپل تسکین دهنده انواع پوست 200 میل می باشد که برای یک روتین روزانه پوستی بسیار ملایم می باشد. این تونر بی نظیر هرگونه آلودگی های پوستی نظیر باقی مانده آرایش و ناخالصی ها را از همگام با پاکسازی پوست از بین میبرد. در عین حال PH طبیعی پوست را حفظ خواهد کرد و متعادل می سازد.

تونر سیمپل 5011451103856

 

چند بار در طول روز می‌توان از تونر استفاده کرد؟

استفاده افراطی و زیاد از هر محصول آرایشی می‌تواند به پوست آسیب برساند این مورد درباره تونر هم صدق می‌کند پس توصیه شود که برای استفاده از تونر حتماً نوشته روی جلد آن را مطالعه کنید. چون میزان استفاده از این محصول در برندهای مختلف متفاوت است.

اما به طور کلی دو بار، یک بار زمانی که از خواب بیدار می‌شویم و پوست را می‌شویم و یک بار زمانی که می‌خواهیم به رختخواب برویم باید از تونر استفاده کنیم. استفاده از تونر باعث می‌شود مواد مغذی لازم به پوست برسد و همین موضوع باعث جلوگیری از آکنه و جوش روی پوست می‌شود.

اگر تا آخر این مطلب را مطالعه کرده باشید هم به اهمیت تونر پی برده‌اید و هم اینکه استفاده از آن چگونه باید باشد، بهتر است که بعد از استفاده از تونر پوست شستشو داده نشود و تونر بر روی پوست بماند. شما هم برای داشتن پوستی سالم و شاداب این نکات را در نظر بگیرید.

source

توسط chehrenet