در مراقبت‌های روزانه فقط نباید به پوست صورت توجه کرد، پوست بدن هم مانند پوست صورت به نرمی و لطافت نیاز دارد و این کار با لایه برداری و اسکراب بدن انجام می‌گیرد. بعضی از افراد پاک کردن پوست خود را به یک لیف و صابون محدود می‌کنند، این افراد بهتر است که روتین جدید پوستی را برای خود در نظر بگیرند. ما در مطلب مرینوس شاپ همه مواردی که لازم است درباره ی فواید اسکراب بدن بدانید می‌پردازیم.

اسکراب بدن چیست؟

اسکراب یک نوع لایه برداری است که معمولاً بر پایه شکر و نمک و روغن است. برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان یک لایه بردار طبیعی، شکر و نمک بهترین مورد می‌باشند و پوست را از سلول‌های مرده پاکسازی می‌کنند. برای همه نوع پوستی یک لایه بردار و اسکراب وجود دارد بنابراین با توجه به نوع پوست خود می‌توانید آن را لایه برداری کنید و سلول‌های مرده پوست را بدون هیچ آسیبی از بین ببرید.

اسکراب بدن سلول‌های پوستی را تحریک می‌کند و این به روشن و صاف‌تر شدن پوست و حتی به بازگرداندن رطوبت طبیعی پوست هم کمک می‌کند از بروز آکنه و جوش جلوگیری می‌کند و حس خوبی را به شما خواهد داد.

چه زمانی باید اسکراب بدن انجام شود؟

وقتی که دوش می‌گیرید و از صابون و شامپوی بدن استفاده می‌کنید بهترین زمان برای این کار می باشد چون پوست آماده و تمیز برای لایه برداری است. آب گرم هم پوست را نرم و مرطوب کرده و منافذ را به طور کلی باز می‌کند تا حد امکان سلول‌های مرده پوست لایه برداری می‌شود.

حال می‌خواهیم به فواید اسکراب بدن بپردازیم

سلول‌های مرده پوست به طور طبیعی از پوست جدا می‌شوند و می‌ریزند و این روند با گذشت زمان کند می‌شود سلول‌های مرده روی هم جمع می‌شوند پوست سخت و کدر می‌شود. هدف اسکراب بدن هم از بین بردن همین سلول‌های مرده پوست و تحریک کردن آن برای تولید سلول جدید می‌باشد. اسکراب بدن پوست را شفاف می‌کند و هم آلودگی‌های داخل منافذ را خارج می‌کند.

فواید استفاده از اسکراب بدن

  •  از تجمع آلودگی بر روی سطح پوست جلوگیری می‌کند.
  • باعث پاکسازی سلول‌های مرده پوست می‌شود.
  • پوست شفاف و نرم را به وجود می‌آورد.
  • از بروز موهای زیر پوستی جلوگیری می‌کند و بعد از شیو کردن پوست صاف و یکدست می‌شود.
  • دانه‌های اسکراب استرس را از بین می‌برند و حس آرامش می‌دهند.

فواید استفاده از اسکراب بدن

نحوه استفاده از اسکراب بدن

اسکراب بدن باید در چند مرحله انجام بگیرد که عبارتند از:

1. دوش آب گرم بگیرید. باید قبل از اسکراب و لایه برداری پوست آماده شود یعنی باید دوش بگیرید یا می‌توانید داخل وان حمام کنید تا پوست کاملاً آماده و خیس شود قبل از اسکراب کردن حتماً پوست خود را با استفاده از شامپو و صابون شست و شو دهید. این کار باعث می‌شود که بهترین نتیجه را بگیرید و برای شستن بدن از آب ولرم استفاده کنید و اجازه بدهید پوست برای 10 دقیقه داخل آب باشد.

2. مقدار مناسبی از اسکراب روی دست بریزید به آرامی روی پوست خود بمالید. بعد از اینکه بدن کاملاً خیس شد باید مقدار مناسبی از آن را بردارید حرکات دورانی را بر روی پوست انجام دهید و اسکراب را بر روی پوست بزنید تا بهتر جذب پوست شود. بهتر است که حرکت دورانی را از گردن شروع کنید
و بعد روی بازو و شکم ادامه دهید در نهایت به پا برسید آن را لایه برداری کنید.

3. از یک براش لایه بردار برای اثرگذاری بهتر استفاده کنید تا این کار بهتر انجام بگیرد.

4.مدت زمان اسکراب کردن بدن حداکثر 30 ثانیه است. نباید زیاد به پوست فشار وارد شود.

5. بعد از این مراحل باید بدن به آرامی با آب ولرم شست و شست شود.

6. پوست را با یک حوله تمیز خشک کنید.

7. بعد از این مراحل باید از یک روغن بدن، لوسیون یا مرطوب کننده استفاده شود.

بعد از این مراحل و شستن بدن وقتی که روی بدن هنوز کمی رطوبت وجود دارد از یک مرطوب کننده استفاده کنید آن را روی پوست بمالید، تا به خوبی جذب پوست شود چون اسکراب بعد از مدتی پوست را خشک می‌کند مهم است به مرطوب کردن آن هم دقت کنیدتا از خشک شدن آن جلوگیری شود و سطح رطوبت پوست حفظ شود.

ویژگی‌ها و فواید اسکراب بدن خوب

اسکراب خوب دارای لایه بردارهای طبیعی مانند شکر و نمک است مواد شیمیایی در آن استفاده نمی‌شود. امروزه لایه بردارهای زیادی برای انواع پوست وجود دارد که دارای مواد طبیعی هستند به پوست آسیبی وارد نمی‌کنند. بهترین مورد برای اسکراب محصولی است که دارای آلوورا باشد چون آلوورا یک ضد التهاب طبیعی است و کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کند. در ادامه قصد داریم که یکی از اسکراب های بدن موجود در مرینوس شاپ را به شما معرفی کنیم.

اسکراب لایه بردار بدن فارماسی اسپرینگ فست 110 میل سلول های مرده پوست را از بین می برد و منافذ پوست را تصفیه می کند. علاوه بر این مقاومت پوست را افزایش می بخشد. سلول های جدی را برای رشد تحریک می کند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از اسکراب فارماسی لذت بهره بردن از یک روتین مراقبت پوستی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در صورتی که به دنبال یک پوست نرم و صاف و پاکیزه هستید و از حس طراوت و شادابی پوستتان لذت میبرید. استفاده از پیلینگ فارماسی را در برنامه خود داشته باشید. لایه بردار فارماسی از ترکیباتی نرم کننده و مغذی پوست غنی شده که در ضمن پیلینگ پوست همه بخش های بدن، طراوت و تازگی برای پوست به همراه دارد.

اگر تمایل به خرید این محصول را دارید می توانید روی این عکس کلیک کنید.

اسکراب بدن شکر بهتر است یا نمک؟

اکثر لایه بردارها دارای شکر و نمک هستند هر کدام از آنها خواص فوق العاده‌ای دارند.

فواید اسکراب بدن نمک

نمک نسبت به شکر دانه‌های سخت‌تری دارد برای قسمت‌های سخت مانند آرنج و پا مناسب است. نمک خاصیت سم زدایی دارد پوست را از آلودگی‌ها رها می‌سازد.

اسکراب بدن شکر

شکر دانه‌های ریزی دارد نسبت به نمک سایندگی‌اش کمتر است پس برای قسمت‌های حساس بدن گزینه مناسبی می‌باشد. دانه‌های شکر سلول‌های مرده پوست را می‌شکند آن را از بین می‌برد و پوست را نرم می‌کند. دانه‌های شکر باعث آبرسانی پوست می‌شود و گزینه بسیار خوب و مناسبی برای پوست‌های خشک می‌باشد.

اسکراب بدن بهتر است چند وقت یک بار انجام شود؟

بدن را نباید روزانه اسکراب کرد چون لایه برداری بیش از حد به سلول‌های پوست آسیب می‌زند پوست را سخت و زبر می‌کند و لایه‌برداری آن یک یا دو بار در هفته باید انجام بگیرد و بهترین مورد این است که هفته‌ای تنها یک بار پوست لایه برداری شود. اگر این مطلب را خوانده باشید حتماً به فواید اسکراب پی برده‌اید پس برای داشتن پوست زیبا و سالم به پوست خود اهمیت بدهید و هفتگی آن را روتین و پاکسازی کنید.

source

توسط chehrenet