ایران خودرو تولید دوباره پژو ۲۰۷ صندوقدار را شروع کرد. ۲۰۷ اس دی حالا با پیشرانه، گیربکس و امکانات جدید به بازار برخواهد گشت.

ایران خودرو پس از موفقیت پژو ۲۰۶ صندوقدار، در اواخر دهه ۹۰ نسخه صندوقدار پژو ۲۰۷ اتوماتیک را هم روانه بازار کرد که البته بیشتر از دو سال در خط تولید این خودروساز داخلی دوام نیاورد. این خودرو ویژگی‌هایی مثل سپرعقب بازطراحی شده، گرافیک تازه چراغ‌های عقب و حتی اسپویلری کوچک روی درب صندوق داشت و می‌توانست به نوبه خود محصول جذابی، خصوصاً برای قشر جوان‌تر باشد؛ اما نهایتاً عواملی مثل موج تحریم‌ها در آن دوره و مسائل مالی، ایران خودرو را مجبور به توقف تولید نسخه صندوقدار ۲۰۶ و ۲۰۷ کردند. حالا بنا به جدیدترین اخبار خودرو داخلی، پژو ۲۰۷ صندوقدار دوباره تولید می‌شود.

تصمیم ایران خودرو برای تولید دوباره پژو ۲۰۷ صندوقدار

تولید دوباره پژو ۲۰۷ صندوقدار اس دی

شنیده‌های اخیر حکایت از این دارند که ایران خودرو تولید دوباره پژو ۲۰۷ صندوقدار یا اس دی را از ابتدای دی ماه کلید زده است. این خودروساز به‌زودی برنامه فروش و تبدیل این سدان را هم به اشتراک خواهد گذاشت. پیش‌تر در آذرماه گذشته، مسئول بخش توسعه ایران خودرو خبر از تولید دوباره این خودرو داده بود که به‌نظر می‌رسد بالاخره اجرایی شده است.

آن‌طور که چند وقت قبل اعلام شده بود، ۲۰۷ صندوقدار برای تامین قوای محرکه خود از موتور TU5 پلاس بهره می‌برد. پیشرانه مذکور توانایی تولید قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را دارد و نیروی محرکه آن به‌واسطه یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به محور جلو منتقل می‌شود. این در حالی بود که نسخه صندوقدار قبلی، موتور TU5 با گیربکس اتوماتیک 4 سرعته داشت.

این خودرو همچنین در پیروی از استانداردهای ۸۵ گانه باید از امکاناتی نظیر کنترل پایداری الکترونیکی، هشدار خروج از خط، سیستم رصد باد تایر، سنسور نور و باران و ترمز اضطراری پیشرفته برخوردار باشد.

پژو ۲۰۷ در کنار ۲۰۶ و رانا خودروهایی‌اند که تا به اینجا ایران خودرو بر پایه پلتفرم P200 توسعه داده و روانه بازار کرده است. از بین آن‌ها ۲۰۶ از خط تولید کنار رفته و ظاهراً رانا با نسخه پلاس نتوانسته است نظر مردم را جلب کند. در این شرایط، ایران خودرو ۲۰۷ صندوقدار را به‌عنوان عضو دیگر خانواده P200 به خط تولید برمی‌گرداند تا دوباره شانس آن در بازار را امتحان کند.

source

توسط chehrenet.ir