نحوه استفاده صحیح از مسواک یکی از نکات مهم در رعایت بهداشت دهان و دندان است. داشتن اطلاعات دقیق در خصوص نحوه مسواک زدن تا حد زیادی از پوسیدگی دندان و آسیب‌های وارده بر دندان و لثه جلوگیری می‌کند. شیوه ی صحیح مسواک زدن برای کودکان و مسواک زدن برای دندان ارتودنسی شده همه در سلامت دندان‌ها از کودکی تا سنین بزرگسالی تاثیر بسزایی دارد. مسواک زدن در دسترس ترین و آسان ترین روش برای نگهداری صحیح دندان‌ها است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بهترین نوع مسواک برای استفاده چه نوعی می‌باشد؟

برای بیشتر افراد بزرگسال، مسواکی که سر کوچک و موهای متراکم دارد مناسب است. موهای مسواک اگر با زاویه های مختلف باشند و ترکیبی از موهای بلند و کوتاه باشند بهتر است. دقت کنید بیشتر افراد باید مسواک نرم استفاده کنند. باید موهای مسواک راحت خم شوند تا بتوانند زیر لثه و زوایای دیگر را تمیز کنند.

اگر مسواک برقی استفاده می کنید، مسواکی با سر چرخشی یا ارتعاشی ممکن است برای شما بهتر باشد. اما چیزی که اهمیت بیشتری دارد این است که حداقل دو بار در روز همه دندانها کامل تمیز شوند.

بهترین نوع مسواک برای استفاده چه نوعی می‌باشد؟

نکات مهم در صحیح مسواک زدن

شاید با خودتان فکر کنید که من تمام عمر دندان‌هایم را مسواک زده‌ام و نخ کشیده‌ام، مسلماً می‌دانم که چطور این کار را انجام دهم. اما هدف اصلی از برنامه‌ی روزانه‌ رعایت بهداشت دهان و دندان این است که بتوانید دندان‌ هایتان را در حد فاصل بین دو معاینه دندانپزشکی و جرم‌گیری دندانپزشکی سالم و پاکیزه نگه دارید. با این حال احتمال دارد که یک مورد مهم را فراموش کنید و یا اشتباه کوچکی داشته باشید که سلامت دهان و دندان ‌هایتان را به خطر بیاندازد.

برای این که بتوانید از مسواک زدن و نخ کشیدن بیشترین بهره را ببرید. ممکن است دندانپزشکتان به شما گفته باشد که نواحی در بین دندان ‌ها و لثه‌ ها قرار دارند که با مسواک و نخ دندان به آن‌ها دسترسی ندارید و بنابراین برای سالم و تمیز نگه داشتن دندان‌های خود لازم است هر 6 ماه یکبار برای جرم گیری دندان به دندانپزشکی بروید.

این موضوع کاملاً درست است اما یادگیری اصول صحیح مسواک زدن و کشیدن نخ دندان تأثیرات مثبت بسیار زیادی دارد. صحبت در مورد چگونه مسواک زدن دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان ممکن است موضوعی تکراری و پیش ‌پا افتاده به نظر برسد. اما اگر چگونگی صحیح مسواک زدن را به خوبی در مدرسه نیاموخته باشید لازم است این مطلب را بخوانید و آن را به عنوان یک دوره‌ی بازآموزی در نظر بگیرید که به شما کمک می‌کند دندان‌ها و لثه‌های خود را سالم نگه دارید.

داشتن دندان های سفید با مسواک زدن

این که دندان‌های سفید و زیبا و اصلاح طرح لبخند جذاب و دلنشین نقش مهمی در روابط روزمره دارد، بر کسی پوشیده نیست. داشتن ردیف مرتبی از مرواریدهای درخشان و دندان‌ های سالم و قوی آرزوی هر فردی است که جز از طریق مسواک زدن و نخ کشیدن به روش درست محقق نمی‌گردد. شاید مسواک زدن چندان کار سختی به نظرتان نیاید، اما واقعیت این است که بسیاری از ما این کار مهم را به طریقه صحیح انجام نمی‌دهیم.

مسواک زدن و نخ کشیدن اشتباه به پوسیدگی دندان و بیماری لثه منجر می‌شود؛ پس چرا روش صحیح رعایت بهداشت و دهان را فرا نگیریم تا بتوانیم به بهترین وجه از دندان‌های خود مراقبت کنیم و همواره لبخندی زیبا و جذاب بر لب داشته باشیم.

مزایای داشتن دندان های تمیز با مسواک زدن

داشتن دندان‌ های تمیز موجب پیشگیری از تشکیل جرم ، پوسیدگی و از دست دادن دندان ‌ها می‌شود. برخی از بیماری‌ ها و مشکلات دندانی که می ‌توان با مسواک زدن از بروز آن ‌ها جلوگیری کرد.

۱.بیماری لثه ها

۲.جرم دندان ها

۳.تشکیل پلاک روی دندان‌ها

۴.حساسیت دندان ها و درد دندان

۵.عفونت لثه ها

۶.از دست دادن دندان

۷.تغییر رنگ دندان

۸.التهاب لثه و تشکیل پلاک‌های باکتریایی

۹.روی سطح دندان

۱۰.بوی بد دهان

برطبق گفته ی متخصصان عدم رعایت بهداشت دهان و دندان با ابتلا به بیماری‌های قلبی و طول عمر کوتاه‌تر در ارتباط می باشد، بنابراین اهمیت مسواک زدن صحیح و منظم دندان‌ های خود را فراموش نکنید. بسیار مهم است که حداقل سالی یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان‌ های شما را به صورت حرفه‌ای جرمگیری کند و وضعیت دندان‌های شما را معاینه و ارزیابی کند.

دندانپزشکان همچنین می‌توانند به شما راهنمایی کنند که بهترین خمیردندان مناسب برای دندان خود را انتخاب کنید. اگر که قصد خرید خمیر دندان باکیفیت را دارید می توانید آن را از مرینوس شاپ تهیه کنید. فراموش نکنید که داشتن دندان‌های سالم نه‌ تنها نشان ‌دهنده‌ی بهداشت دهان و دندان شما است بلکه می‌تواند از بروز سایر بیمارهای بدن نیز جلوگیری کند.

چگونه دندان ها را مسواک بزنیم؟

شیوه ی صحیح مسواک زدن، به اندازه دفعات مسواک زدن اهمیت دارد. باید ممطئن شوید همه سطوح دندان را به خوبی تمیز کرده اید. حداقل دو دقیقه برای مسواک زدن دندانها باید زمان بگذارید. سطوح داخلی و بیرونی و سطح جونده دندانها را فراموش نکنید.

source

توسط chehrenet.ir