او دو شرکت را به گوگل فروخت، برنده جایزه مک آرتور «نابغه» شد و اپلیکیشن رایگان Duolingo را راه اندازی کرد.

Luis von Ahn یکی از بنیانگذاران Duolingo، برنامه رایگان آموزش زبان است.
عکس نینا رابرتز
لوئیس فون آن در مورد ایجاد Duolingo، برنامه رایگان آموزش زبان، توضیح می‌دهد: «فکر می‌کنم این مربوط به جایی است که من اهل آن هستم.» «من اهل گواتمالا هستم.» اگرچه فون آن فقیر بزرگ نشد، اما دید که چگونه فقرای کشور -بیش از نیمی از آنها زیر خط فقر زندگی می‌کنند- نه به آموزش با کیفیت بالا دسترسی دارند و نه راهی برای خروج از فقر دارند. ارائه دوره های رایگان زبان نیروی محرکه Duolingo بود که او با Severin Hacker آن را تأسیس کرد.
فون آن با پوشیدن یک پیراهن آکسفورد و شلوار جین هنگام بازدید از شهر نیویورک از مقر Duolingo در پیتسبورگ، آمار یادگیری زبان را به صدا در می آورد. تقریباً 1.2 میلیارد نفر در حال یادگیری یک زبان جدید هستند و 800 میلیون نفر از این افراد در حال یادگیری زبان انگلیسی برای رهایی از فقر هستند. فون آن می‌گوید: «در اکثر کشورها می‌توانید با دانستن زبان انگلیسی 25 تا 100 درصد بیشتر درآمد کسب کنید.
Duolingo در سال 2012 راه اندازی شد و طبق گفته فون آن، 170 میلیون کاربر در سراسر جهان وجود دارد. از نظر ظاهر و احساس، Duolingo شاد، خوش قلب و سرگرم کننده است بدون اینکه cloying باشد. درس ها کوتاه هستند و کیفیتی شبیه به بازی دارند. کاربران این امکان را دارند که از آن به صورت انفرادی استفاده کنند یا با دانش آموزان دیگر تعامل داشته باشند. Duolingo روی iPhone و iPad، دستگاه‌های موبایلی که از Android یا Windows استفاده می‌کنند و همچنین رایانه‌های رومیزی کار می‌کند.
درس هایی برای یادگیری E.U محبوب وجود دارد. زبان ها، و همچنین سواحیلی، عربی و ترکی و بسیاری دیگر. انگلیسی برای اسپانیایی زبانان محبوب ترین طرح درس Duolingo با 115 میلیون کاربر است و پس از آن اسپانیایی برای انگلیسی زبانان با 90.1 میلیون کاربر قرار دارد. دروس ژاپنی برای انگلیسی زبانان هفته گذشته در iOS راه اندازی شد. بسیاری از زبان‌های دیگر، از جمله هندی و کره‌ای، حتی کلینگون از Star Trek در راه هستند، که اگر Trekkies از قبل مسلط نیستند، باید خوشحال شوند. فون آن خاطرنشان می کند: «94000 زبان مادری ایرلندی وجود دارد، و ما بیش از یک میلیون نفر داریم که ایرلندی را در Duolingo یاد می گیرند.»
زمانی که فون آن در ابتدا این اپلیکیشن را ایده‌پردازی کرد، در نظر داشت به کسانی که در شرایط اقتصادی-اجتماعی پایین در کشورهای در حال توسعه گیر افتاده‌اند کمک کند. اما در سال 2015، زمانی که بحران پناهجویان سوری در سراسر اتحادیه اروپا منفجر شد. در کشورهای مختلف، او کاربرد جدیدی از Duolingo دید، نیاز به درس زبان آلمانی، فرانسوی و سوئدی برای زبان مادری عرب زبان حماسی بود.
Duolingo آلمانی را برای عرب زبانان در مارس 2016 راه اندازی کرد و به گفته فون آن، این دوره توسط نزدیک به 330000 نفر در آلمان استفاده شده است. سوئدی محبوب ترین زبان Duolingo برای یادگیری در سوئد است.
موفقیت Fueling Duolingo عبارتند از 300 داوطلب بررسی‌شده که در سراسر جهان زندگی می‌کنند و به کارکنان 75 نفره Duolingo کمک می‌کنند تا درس‌هایی را ایجاد کنند. فون آن می‌گوید: «چند زبان اولی را که خودمان انجام دادیم، اما متوجه شدیم که اگر مجبور به استخدام هر نویسنده درسی باشند، نمی‌توان آن را با سرعتی که می‌خواست افزایش داد. فون آن می‌گوید: «ما تصمیم گرفتیم آن را برای جامعه باز کنیم، بنابراین اکنون تمام زبان‌هایی که در Duolingo اضافه می‌شوند توسط داوطلبان انجام می‌شوند.» این انکوباتور Duolingo نام دارد.
فون آن به جامعه ایده آل دست یافته است، زیرا چند زبانه های فعال تمایل دارند پرشور، به شدت کنجکاو، مشتاق و حتی گاهی خودنمایی کنند. “آنها صحبت کردن را دوست دارند!” اظهارات فون آن. چرا داوطلبان بدون دستمزد در درس های Duolingo مشارکت می کنند؟
Mohanad Djaber یک داوطلب 25 ساله Duolingo در الجزایر است که به توسعه 27٪ از دروس فرانسوی برای عرب زبانان و 28٪ از اسپانیایی کمک کرد.
تحصیل در ترکیه
Mohanad Djaber یکی از داوطلبان Duolingo است.
عکس از مهند جابر
درس جابر از طریق ایمیل توضیح می دهد که از اولین باری که در سال 2015 آن را کشف کرد “عاشق این سایت شد” و از آن زمان زندگی او با Duolingo در هم تنیده شده است. علاوه بر جامعه افراد همفکری که او پیدا کرده است، جابر معتقد است که تجربه Duolingo او به او کمک می کند تا به هدفش برای تبدیل شدن به یک مهندس نرم افزار دست یابد. هر داوطلب یک نمایه دارد و نشان می دهد که چقدر در یک طرح درس خاص مشارکت داشته اند.
بسیاری از داوطلبان خودشان از Duolingo استفاده کردند و می خواهند پس دهند. اسامه هاگگ یک دانشمند 28 ساله مصری است که در برلین آلمان زندگی می کند. در سال 2013 از Duolingo برای یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی زبانان در حین تحصیل در اشتوتگارت استفاده کرد. در اوج بحران پناهجویان، او به ایجاد 17 درصد از دروس انگلیسی برای عرب زبانان و 27 درصد از دروس آلمانی کمک کرد. هاگگ در ایمیلی توضیح می‌دهد: «در واقع کار بسیار زیادی است، اما پتانسیل ایجاد تغییر (حتی اگر جزئی) در بسیاری از زندگی‌ها در سرتاسر جهان، چیزی است که معمولاً من را نگه می‌دارد. به خصوص برای هموطنان خاورمیانه‌ای من که ممکن است به آموزش خوب دسترسی نداشته باشند.»
فون آن که اکنون 37 سال دارد، برای اولین بار به عنوان دانشجوی سال اول دانشگاه دوک به ایالات متحده آمد. فون آن می‌گوید: «من می‌خواستم مدرک دانشگاهی در رشته ریاضی بگیرم، و هیچ راهی برای انجام این کار در گواتمالا وجود نداشت، فقط وجود نداشت.»
او بعداً در دانشگاه کارنگی ملون مدرک دکترا گرفت و اکنون در آنجا استاد است و در حال حاضر در تعطیلات به پایان می‌رسد. فون آن در زمانی که دانشجو بود، به ایجاد CAPTCHA کمک کرد تا آزمون آنلاینی را که معمولاً هنگام خرید برای اثبات اینکه کاربر به جای یک ربات، یک انسان است، استفاده می‌شود. و نه، او هیچ درآمدی از آن به دست نیاورد، زیرا این یک پروژه دانشگاهی بود. با این حال، فون آن بعداً دو شرکت فناوری را به گوگل فروخت، یکی در سال 2005، دیگری در سال 2009 که بازسازی CAPTCHA به نام reCAPTCHA بود. فون آن در این بین موفق به دریافت جایزه «نابغه» مک آرتور شد.
Duolingo قصد دارد در سال 2018 به سود برسد. در حال حاضر با 83.3 میلیون دلار پول سرمایه گذاری خطرپذیر از شرکت هایی مانند Union Square Ventures، Google Ventures و New Enterprise Associates و سایرین فعالیت می کند.
ممکن است فرض شود که Duolingo داده‌های خود را برای تأمین مالی درس‌های زبان رایگان می‌فروشد. اما Duolingo داده های خود را نمی فروشد و در آینده نیز قصد فروش آن را ندارد. Duolingo به روش‌های خلاقانه کسب درآمد می‌کند.
کاربران Duolingo می توانند زنگ ها و سوت های اضافی را خریداری کنند. کاربران دارای “رگه” هستند، برای مثال، 40 روز استفاده برابر است با 40 روز. اگر خط شکسته شود، کاربران می توانند 5 دلار برای بازگرداندن خط خود بپردازند. فون آن می گوید: «همه چیز روانی است. “این فقط یک عدد است.” او می افزاید: «ما روزانه 5000 دلار درآمد داریم. از آنجایی که ما کاربران زیادی داریم، این چیزهای کوچک می توانند درآمد زیادی داشته باشند.”
Duolingo همچنین دارای محتوایی است که به وضوح مشخص شده است. بنابراین به جای اینکه خوان و ماریا به سادگی به «لا پلایا» بروند، ممکن است به لطف یک بخش گردشگری به لا ریویرا مایا بروند.
Von Ahn کشف کرد که صنعت 10 میلیارد دلاری در مورد گواهینامه زبان انگلیسی وجود دارد، بنابراین Duolingo وارد بازی شد، اما با تغییر. میانگین آزمون، مانند TOFL، می تواند 250 دلار برای هر آزمون هزینه داشته باشد. فون آن می گوید: «بیشتر افرادی که این آزمایشات را انجام می دهند در کشورهای در حال توسعه هستند. 250 دلار حقوق ماهانه است.
Duolingo گواهینامه و آزمون خود را به نام Duolingo English Test (DET) ایجاد کرد که قیمت آن 50 دلار است. علاوه بر این، کاربران می توانند به جای سفر به مرکز تست، از یک برنامه که از طریق دوربین نظارت می شود، آزمون را انجام دهند. اکنون بیش از 60 دانشگاه گواهینامه Duolingo را می پذیرند، از دانشگاه ییل تا دانشگاه نوتردام.
نینا رابرتز

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط chehrenet