پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری GDI فعلی با نمونهای جدید جایگزین شده که حجمی مشابه داشته و از سیستم تزریق سوخت دو مسیره، ماژول مدیریت گرمایی و کوئل با سطح بالای احتراق بهره میبرد. غیر از اینها، پیشرانه به سیستم بازیابی گازهای خروجی از سیستم اگزوز و زمانبندی متغیر سوپاپها نیز مجهز شده است.
به لطف این تغییرات فنی و همچنین جعبهدنده هوشمند جدید که جایگزین جعبهدنده شش سرعته خودکار قبلی شده، مصرف سوخت هیوندای اکسنت 2020 در شهر، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب برابر با 7.1 و 5.7 و 7 لیتر خواهد بود که نسبت به مصرف سوخت مدل قبلی که به ترتیب معادل با 8.4 و 6.1 و 7.3 لیتر بوده، پیشرفت محسوسی داشته است.
تا این جای کار از محاسن پیشرانه جدید هیوندای اکسنت گفتیم ولی اکنون نوبت به خبرهای بد رسیده و آن هم چیزی نیست جزء کاهش قدرت پیشرانه جدید هیوندای اکسنت نسبت به نمونه به کار رفته در نسخه قدیمی این خودرو، چراکه پیشرانه قبلی 130 اسببخار قدرت و 161 نیوتنمتر گشتاور در اختیار راننده قرار میداد درحالیکه این ارقام در مدل 2020 به ترتیب به 121 اسببخار و 150 نیوتنمتر کاهش یافته است.
source